Horsedyx

Alla inlägg under januari 2013

Av Horsedyx - 25 januari 2013 12:15

Hej mina vänner!!:)

Just nu sitter jag redan på tåget, det är så gött att sluta så tidigt på fredagar, eftersom man bara vill hem och mysa.
Men tyvärr så kommer jag inte hem direkt för jag ska nämligen till tandläkaren.
Och inte till vilken som helst utan en tandläkarpsykolog. Bara för att jag mår så dåligt när jag är hos tandläkaren.
Och jag tycker faktiskt att de hjälper mig lite bättre.

Men nog talat om de, idag så fick vi jobba lite om bloggar på svenska lektionen, vi håller på att läsa om olika typer av texter, som t.ex bloggar,noveller och artiklar m.m det är lite intressant hur de skiljer sig från varandra:)

Sedan så har jag busigt nog köpt mig 3st Subway kakor!! Men som sagt det är ju Fredag:p

Av Horsedyx - 24 januari 2013 22:07

 


jag är sååå ledsen att min uppdatering suger just nu... jag har inte alltid tid till att sitta här och skriva av mig.

Jag kan säga er att jag har sååå sjukt mycket läxor just nu.

Såklart andra har det mycket värre än vad jag har eftersom jag inte går inrikting NA men det har varit tufft denna vecka.

Jag har haft spanska, Mode&Design (mönsterkonstruktion som tar massa med tid) naturkunskap  analys om hur man äter och varför? (kan skriva hur långt som helst) och samhälls läxa 4 delar!!! och jag som är jätte dåligt på det. 

När jag fick all denna information kunde jag inte lugna ner mig, seriöst jag stod och klagade under hela Mode lektionen för att jag inte trodde jag skulle klara det, men nu kan jag säga att jag har lugnat ner mig, jag ligger i fas med allt och känner att jag har fått mitt liv tillbaka:P

 

Hoppas bara att de sista veckorna innan sportlov kommer vara lite lugnare...

 

Sedan så har jag varit i stallet idag, det var svinkallt! men tack och lov så blir man ju varm när man rider, speciellt med Pippi eftersom man får jobba med henne så mycket.

Det gick väldigt bra idag!!!

hon var lydigt och skön att rida. Vi koncentrerade på skänkelvikningarna idag och de gick galant, såklart när man har lilla Pippi:p

 


Av Horsedyx - 24 januari 2013 21:58

 


Jag får verkligen panik!!

 

Vi håller på att sy en egen kjol i skolan nu eftersom vi ska ha den på modevisningen i vår. jag har visat förut vilken modell jag ska ha, men jag kan verkligen inte bestämma vilket tyg jag ska ha.

 

Det blir något av dessa fyra tyger som jag har tagit bild på men jag vet inte riktigt. Först höll jag mycket på den vita med stora svarta sammets prickar på, men nu så tycker jag lite mer om den bruna med ormmönster på.

Vad som är problemet med den bruna är att de inte fanns så mycket tyg kvar av den, så det kanske inte kommer att räcka till min kjol, men jag ska testa och exprementera lite med tyger och annat på Tisdag när jag har Mode.

 

Vad jag är väldigt glad för är att jag har hunnit sy färdigt min provkjol. det har jag gjort bara för jag har tagit mina personliga mått och ska nu se att kjolen kommer sitta bra på mig.

jag kan fortfarande inte riktigt fatta att de jag syr här är till mig!

 

När jag provade den sedan så satt den skit bra där uppe. jag behövde bara göra den lite smalare vid höfterna och korta kjollängden men annars var den bra...

det ska bli sååå jäkla kul!!!

 

/horsedyx<3<3<3




Av Horsedyx - 24 januari 2013 21:52

 


Jag är sååå nöjd!!!

Dessa fina teckningar har jag ritat på A3 papper. Själv tycker jag att det är svårt att rita på större papper än de vanliga A4. Min hjärna är typ installerad på A4 :p

 

Sedan när jag skulle färglägga dem så tyckte jag att de skulle vara kul att rita och färlägga det som om kvinnan var modell på en tidningsomslag.

Jag kan säga er att sätta in sina teckningar i ramar så ger dem ett helt annat intryck!

Visst så blir teckningarna fina, men de blir ännu coolare när de blir inramade!

 

Så nu i helgen om jag har tid så kommer jag hänga upp de på min vägg över min skohylla:P

 

Så om du tycker det är för tråkigt eller tomt på dina väggar, sätt upp dina teckningar du har ritat!! så blir ditt rum verkligen personligt:P

 

/ hälsningar Horsedyx<3<3






Av Horsedyx - 24 januari 2013 21:39

       

( tryck för att få en förstoring)


Jag är sååå ledsen, jag gick in på cassel för någon vecka sedan och tittade lite eftersom de fortfarande var rea! och då hittade jag såklart skit mycket som jag ville ha bara för att jag har själv bestämmt att jag ska ha köpförbud.

 

Men när jag gick längre in i affären så hittade dessa byxor som jag bara kunde dööö för. jag älskar Paisley mönster och vågade inte än titta på priset!!:P

 

Sedan så hade jag bråttom till stationen så jag tittade inte på priset, men jag skulle ändå inte kunna köpa det eftersom jag sparar pengar till italien!!! och pengar till att köpa ett stort paket kläder från min favorit hemsida www.sammydress.com

 

Jag är sååå glad, man blir så deprimerad av detta kalla, jobbiga söiga vädret så jag höll på att frysa häcken av mig imorse. Men jag vet att italien väntar på mig i påsk!!

Det är så att vi ska hälsa på kompisar som bor i italien, så det ska bli skit kul. Dels så ska jag träffa en kvinna som jobbar som konstnär, och bara det är ju kul eftersom jag är intresserad av det:P

 

Och jag kan lova er att mina pengar går till SKOR!!!!

Det är typ bara i italien jag köper skor. Bara för att jag har sådan liten skostorlek och jag hittar inte alltid skor här i sverige som är bra nog, men italien har super snygga skor har jag alltid tyckt!!!

Så nu får jag breda plats på min skohylla XD

/horsedyx

Av Horsedyx - 24 januari 2013 21:19

 

Av Horsedyx - 19 januari 2013 14:09

 


Hej mina vänner!!


Nu har jag sålt två teckningar som ska bli tavlor!!!

Jag är jätteglad.

Som jag kanske har nämnt förut så är min lilla hobby att rita små hästkort. jag började 2009 och har fortsatt sen dess. Varför vet jag inte, men jag hittade ett intresse att fortsätta med det.

Jag kan säga er att jag har räknat hur många kort jag har...

Och jag kom fram till 900st Kort!!!!

Som ni förstår så är det några man kan välja på:P

 

Är du intresserad maila gärna helst Horsedyx95@gmail.com  eller skriv det på min blogg!!

 

 




Av Horsedyx - 19 januari 2013 14:02

Jag har redan pratat om hur viktigt det är men känslor i en teckning, så jag kommer inte ta upp så mycket. Men de är såklart kroppsspråket, utseendet, färgerna som visar vad du vill få ut av den, och om man har lyckats följa "mina regler":p

så skapar bilden en känsla.

Och de är på så sätt hela teckningen kommer vid liv tycker jag:P

 

 

Hoppas jag har hjälpt er som älskar att rita!!

ha de gött!

/horsedyx<3<3<3


horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards