Horsedyx

Alla inlägg under februari 2009

Av Horsedyx - 5 februari 2009 15:38

Vad härligt att sportlovet börjar nu. Och förästen ska jag till stallet i dag men jag ska hoppa över de, jag är sjuk har ont i halsen och ännu mer. Det är inte roligt att rida om man är sjuk. Men jag är inte sjuk ofta som tur.

de är ju tråkigt om mam missar ridningen men jag kan inte.

Men nästa gång kan jag rida.

Det är så kul att rida, och att vara med en häst såklart. De beror inte på om det är ett engelsk fullblod eller en falabella ponny alla är så söta speciellt island ponny.

På ett stall jag red förut hade en typ av shetlands ponny. Jätte liten söt hon hete Lollipop. Hon hade samma färg som en hafliger, isabell färgad.

Men nästan bara nybörjare eller lite högre kan rida på henne.

I bland när man tänker på små ponnys vill man bara ha en liten ponny traska i huset som en liten hund.

Men de tror jag inte är så lätt.

Men de kommer att bli ett skönt sportlov efetr att jag blir frisk.

Förresten jag ska berätta vad knep och knåp svaret är.

Den bilden är fräck men klurig, men svaret är 5 hästar på bilden, visst är den fin?

Av Horsedyx - 5 februari 2009 15:21

Hej vill du kunna mer häst recept kolla in detta.

hästsött till hästen:

ingredienser:

2 dl grahamsmjöl

1,5 dl havregryn

2,5 dl sirap eller honung

Gör så här:

1. Rör i hop ingredienserna till en smidig deg. (om degen blir för hård så späd med vatten, om det blir för rinnig tillsätt mjöl.)

2. Dela degen i små bitar och formar dem hur du vill

3. Grädda godbitarna i 180 grader i ugnen tills de är hårda men inte brända.



Av Horsedyx - 4 februari 2009 21:47

Nu är det fråge sport igen. Se om du kan frågorna?

Fråga 1: Vad gör hästen? (t.ex dressyr ...)

Fråga 2: Vad är det för färg på hästen?

Fråga 3: Vad är det för hinder?

Fråga 4: Varför har de satt ett rött, gult band som ett staket?

Fråge 5: Har hästen bak och fram skydd?

Fråga 6: Vilket land har hindrets färger?

Fråga 7: Om du vet vilken hinder typ det är, hur kan du känne teckna hindret att det är ett...svara själv( t.ex räcke ett rätt upp stående hinder)

Lycka till!

Av Horsedyx - 4 februari 2009 20:56

Det gick bra. Det var jätte roligt. Hästen Pajas som jag hade är ju väldigt snabb i hoppning för han gillar de. Först hoppade vi kryss och sen en serie. Serie är hinder som ligger nära varandra men ett galopp steg ska hästen kunna ta och inte stutts. Stutts är om hästen hoppar över 3 hinder på raken utan några galoppsrång.

Men en annan sak hände. När en tjej skulle hoppa så efter hindret så slant hästen och ramlade och tjejen också. Alla vi andra gjorde halt och var oroliga.

Men som tur gick de bra.

Men efter olykan så gick allt bra. Hoppning är väldigt roligt, dressyr är så jobbigt. Du måste tänka på hållning, sittsen, tyggeltagen och annat.

Men i hoppning måste man vara försiktigt. Hästen kan tvärstanna och då kan man ramla av.

När man tänker vill man bara slippa skolan och vara i stallet. Men i bland kan det vara roligt att vara i skolan.

Föresten vilken gren är din favorit?


Av Horsedyx - 4 februari 2009 17:55

Vill ni veta lite goda mums godis till eran favorit häst. Så kan du läsa de här goda recepten.

Fruktgott till hästen:

Ingredienser:

2 skivor vitt bröd

1 äpple

1 apelsin eller clementin

2 dl vetekli

1 pepparkaka

Gör så här:

1. Fukta vetekliet med vatten och rör om.

2. Bred ut kliet på en av brödskivorna.

3. Skala apelsinen eller clementinen ochskiva äpplet.

4. Täck vetekliet med apelsinklyftor och äppelbitar.

5. Lägg den andra brödskivan ovanpå och garnera med pepparkaka.

Mums.... det låter gott va? Håll utkik om ni gillar mina recept. För jag har fler recept till dig och hästen, Smaklig måll tid.


Av Horsedyx - 4 februari 2009 17:50

Om du gillar att lösa knep och knåp försök att lösa detta.

Du får svaret sen. Kanske i morgon. Så tänk på den här frågan:

Hur många skäckiga hästar ser du på bilden?

Av Horsedyx - 4 februari 2009 16:16

Hej!

Som vanligt dagarna går och snart är det sportlov. Det ska bli roligt att ha semester från skolan, det har bara varit läxor, läxor och läxor. Och så klart ska man göra en sport på lovet. Det hör man ju "sportlov".

Ni kanke ska göra lite saker och de jag ska göra är att vara med hästar.

Hästar är verkligen allt för mig. Jag har ridit ganska länge och älskar hästar, och såklart hoppas jag att ni också gillar hästar.

Men jag gillar inte bara hästar, jag gillar också katter hundar.

Jag har en katt som heter Smulan.

På ridskolan rider jag en jätte snabb häst. Han älskar hoppning så han kan springa i väg. Man får verkligen hålla i tyglarna men han är rolig att rida. Och faktist är det hoppning på min ridskola nu. Men det kommer bli roligt.

Jag kommer berätta mer om hur det gick för mig på ridningen.

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards