Horsedyx

Alla inlägg under mars 2012

Av Horsedyx - 31 mars 2012 23:37


Vi har ganska mycket i skolan just nu. Vi ska ha engelska prov på Tisdag, sedan så ska jag hålla ett tal på 5 minuter, hur ska detta gå, jag är usel på att prata inför grupp, speciellt ett jäkla tal. För det första så vet jag inte vad jag ska prata om.

vi ska antingen vara för eller emot detta då. T.ex jag är emot knark, då ska jag typ stå och prata om varför jag är emot det och varför man SKA vara emot det, och sedan efter jag har hållt mitt tal så ska hela klassen få ställa frågor till mig och starta en så kallad debatt:)

inte kul asså:(

sedan så har vi altid ett tema i skolarbetet. Just nu så har vi temat Media, så vi har typ spelat in videos på oss på spanska och so lektionerna.

So:n så har vi haft i uppdrag att hitta nyheter som vi ska spela in och skapa en nyhetskanal. Jag jobbade med tre andra, jag prata om problemet eller nyheten om Syrien.

Själva inspelningen tog flera lektioner asså, jag var nervös och de andra, de ända man gjorde när man spelade in var att skratta eller glömma sin replik. Men tillslut så fixade vi det. Våran grupp var först färdiga.

men jag kan säga att de var pinsamt att vissa de för alla:)

Sedan i spanskan hade vi valfritt tema, men såklart var vi ju tvungna att prata på spanska. Vissa i klassen valde att spela upp en scen av en film eller göra en sketch, men min grupp så gjorde vi en liten kort reklam:)

Så veckorna har gått åt till att spela in massa scener.

Sedan så är jag inte riktigt färdig med min hk läxa än, måste jobba matte också, ja säg vad jag inte behöver göra:P

Så hela min Söndag imorgon går åt att göra läxor:( 

Av Horsedyx - 31 mars 2012 23:24


Bilden: Jag har tagit en bild på min mun och sedan så har jag satt på en text sm jag har själv skrivit.

P.s jag har den som frambild på min iphone:P

Hej mina bloggare!

Det var sååå länge sedan!! Jag har faktiskt en anledning varför, det är för vårat internet på denna dator verkar vara lite begränsat, och när tiden tar slut så blir internet sååå segt så jag tycker typ det inte är någon idé att vara på internet för de krånglar bara då.

Men nu verkar internet vara bra igen.

Eftersom jag inte har kunnat blogga så mycket så har jag så mycket att skriva till er.

jag kan först ta de små saker jag har gjort. T.ex ätit våfflor, det var ju våffeldagen. Det är så gott, speciellt med socker på mycket också:)

Sedan så har jag ridit. både i Tisdags och torsdag. Det gick jättebra, i torsdags så gick det jättebra. Ridläran berömde mig jätte mycket.

Men påtala om ridning så kanske ska jag anmäla mig till en utagning. Det är en plats till en grupp som jag får i så fall rida en hel termin GRATIS!!

det är en hopptest,dressyrtest och teoritest som jag måste göra för att se om jag kan komma in. Men jag vet inte om jag ska göra det:) Om några i min grupp ska testa så gör jag också det, det är ju inte kul att göra det om inte någon som man känner är där:)

Av Horsedyx - 20 mars 2012 08:45

Hej mina vänner:)

Vilken jobbigt morgon!

Är så trött nu på morgonen, jag brukar vara ganska enkel med väckning men nu så är jag väldigt seg:) Tillslut så gick jag ju upp ur sängen och hörde att jag hade fått sms. Då hade jag fått sms av kompisarna att första lektionen är inställd. Det menas att jag missade min sovmorgon!!!!:O

Jag gick sedan in på Devtalk som våran skola använder, och där står det att vissa skulle göra NT prov i no idag, vi är tre grupper som ska göra de provet olika dagar, grejen är att jag visste först inte ens vilken grupp jag är med i:)

Jag använder aldrig devtalk igentligen, men nu måste jag typ göra det för att hänga med:P

vissa säger att de ska göra provet under idrotten medans vissa i samma grupp säger att de ska idrotta.

Hela denna morgon blev helt snurrig tycker jag:S

Hatar när det blir ändringar i schemat!

ja, ja vi får se hur det blir. Jag ska i alla fall vara med på idrotten.

Grejen är ju att jag tror inte att de har prov för våran NO lärare är hemma med sjukt barn. Och jag tycker ju ändå att han ska vara meed när vi gör Lab-provet ändå.

Så jag hoppas att de ställer in provet också.

Håll tummarna för mig!

/horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 18 mars 2012 22:12


tjena mina bloggare:)

Nu ska jag gå och lägga mig:) Det är ju skola imorgon... bläää... orkar inte, vill ha lov:P

i alla fall jag har bara tagit det lugnt idag, fast jag har gjort lite i matten faktiskt.

Ni tycker säkert att jag är konstig att räkna matte på en helg, men det är så att vi pluggar inför NT prov i matte så vi får en egen planering inför provet. Och jag vill helst följa efter den.

Är just nu på geometri.

Men i morgon så ska jag nog kanske till frölunda, inte för att köpa roliga saker, neee, utan lite toffsar till mitt hår och pennor:) Stella den bus katten har lekt med alla mina toffsar så de är borta, sedan så behöver jag lite nya blyertch pennor:)

Jag är lite en periodare, så ibland ritar jag med vissa pennor hela tiden och sedan så byter jag.

Jag kan berätta för er att det är ganska jobbigt. För alltid när jag har ändrat mig så har jag förstås inga sådana pennor kvar!!!...

Sedan idag så har jag bara suttit och nördat på ipad appen DOOORS!!! Har ni den också eller kört den? den är jättekul, men den kan driva en till vansinne.

Jag har klarat ALLA dörrar nu:) hahaha...

så för mig själv så skryter jag lite:P

dels så kan jag erkänna att det lite roligare att köra DOOORS nu när vi har en Ipad:)

ja,ja det är allt jag hinner säga till er, hörs snart!!!

/Horsedyx<3<3<3


Av Horsedyx - 17 mars 2012 22:49


Dessa skor har ni sett förut om ni har följt mig:) svarta fina skor med svarta india style med fjädrar:)

skor: skopunkten

örhängen: ur&penn

----------------------------------------

Dessa skor har jag visat förut också:) dessa har jag använt mycket utomlands, härliga strandskor. Vanliga stora hjärtformade örhängen:)  

skor: skopunkten

örhängen: glitter

svarta skor med fina nitar. Stora örhängen som är metall liknande:)

skor: skopunkten

örhängen: ur&penn

--------------------------------------

Lite sailor liknande stil tycker jag, med en vit rosett och kork-klack. Silver ringar med en vit blomma som piffar upp en:)

skor: Skopunkten

örhängen: glitter

fina enkla högklackade sandaletter:) fint mönster där fram på foten:) Och mina FÖRSTA örhängen, katterna med små silver flugor på sig:)

Skor: sko-rea i italien

örhängen: glitter

------------------------------------

Vanliga bruna pumps, rosa inne. Glittriga leopard örhängen.

skor: ullared

örhängen: glitter

svarta häftiga skor med dragkedjor kors och tvärs:) stora tripp, trapp, trull ringar med en kula i mitten:)

skor: skopunkten

örhängen: glitter 

-----------------------

Röda riktiga klassiker:) skulle det inte passa med röda fina fjäder örhängen?

skor: italien

örhängen: glitter

dessa var mina första högklackade skor tror jag:P har haft dem sååå mycket, väldigt användbara. Och riktigt nyårs örhängen som glittar.

skor: skopunkten

örhängen: glitter

---------------------------------------

lite creme färgade skor:) härliga att ha på sig när det är varmt:) India stil på dessa också med lite rosa i också:)

skor: sko-rea i italien

örhängen: ur&penn 

en av mina favissar. svart-röda skor med coolhet:) kan användas i vardagen. Och matchande örhängen formad till en stor droppe:)

skor: skopunkten

örhängen: glitter

---------------------------------

gulliga blåa skor med en blå rosett där fram:) örhängen som är italienska kända masker:)

skor: H&M i italien

örhängen: italien

Sametts skor som är väldigt bekväma:) är lite finare än de andra så jag använder dessa bara i fest sammanhang:) och sedan färghärliga örhängen till.

skor: din-sko

örhängen: ur&penn

-------------------------------- 

härliga högklackade sandaletter med långa fransar. sedan med matchande örhängen som klingar:)

skor: italien

örhängen: ginatricot

   

svarta högklackade skor med en klack som ser ut som en spik. Havs blåa örhängen till. För att göra det kul:)

skor: italien

örhängen: tyskland

----------------------------------

Dessa som jag kallar för är mimmi pigg skor:) jätte gulliga tycker jag:) sedan svart-vita örhängen till.

skor: italien

örhängen: spanien

------------------------------

första skor jag köpte i italien, sedan så har jag fortsatt när jag åker dit:) prickiga rocka billy style:)

skor: italien

örhängen: ur&penn 

/horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 17 mars 2012 21:43

     



Hej mina bloggare!

Har inte gjort något idag, bara slappat lite:) Sov ganska länge faktiskt:) jag var uppe sent igår nämligen:) Så det är inte så konstigt att jag hade sovmorgon, det är ju lördag ju:)

Men mamma och pappa var och handla och vet ni vad de kom hem med?

Jag blev jätte shockad, jag har alltid tyckt att ipad är lite meningslöst att köpa om man har en iphone, men pappa älskar dem. Så de kom hem med en!

Men de berätta att de var superbra pris på den, ett speciellt erbjudande så den kostade inte så mycket som de gjorde från början:) Så då kan till och med jag faktiskt gå med på det:) Så nu har jag fixat lite på den, satt bloggen på favoriter:)

Så då vet ni det att jag bloggar även där på ipaden.

Vad som var lite kul innan de visade mig Ipaden var att de tog fram IPad skyddet. Först så fattade jag inte var det var, typ ett fotoalbum dumt nog:P men sedan så påminnde den om ett Ipad skydd, men då tänkte jag ju att det var konstigt att köpa ett om vi inte ens hade en Ipad! och det var då de tog fram den:)

Sedan så har mamma köpt ett speciellt bord som gör att hon har lättare att arbeta med att rita. Man kan kalkera om man vill och skissa:) Det är jättekul. Den lyser väldigt starkt med det är ju därför den kan lysa igenom tjocka saker:) Så det är perfekt för mig om det skulle vara någon gång jag behöver skissa av något som jag behöver rita av fler av:)

Jag lovar jag skriver det på mina bilder om jag har skissat av de, annars så kan jag lova er att jag ritar mina bilder helt på fri hand:) 

/Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 16 mars 2012 16:48

   


Hej mina läsare!

har inte varit topp 100 idag:( Det är inget stort eller så men jag mådde bara inte så bra, hade så ont i huvudet och mådde illa. Men det har släppt lite nu tack och lov:)

Jag har varit hemma hela dagen ocg tagit det lugnt. Men jag testade lite olika sminklningar på mig själv och detta var kul att göra:)

Jag brukar inte sminka mig så mycket, ibland gör jag det:)

Vad tycker ni? leopard eye shadow:)

Om ni undrar hur jag gjorde så tog jag först ögonskuggan. Man kan blanda eller mixa med vilka färger som du vill:) Jag valde denna gång rosa och lila för att det ska skifta lite:) Sedan så tog jag eyeliner. Och sedan så gjorde jag leopard fläckarna med den också:)

Sedan så tog jag lite ögon skugga på kanterna så att fläckarna börjar lite difust, och sedan blir mer skarpa:) Sist så tog jag mascara:)

 


Av Horsedyx - 14 mars 2012 16:53


Hejsan mina bloggare!

Är helt slutkörd asså!

Har haft NT prov idag! Fast jag får nog säga att det gick ganska bra, det var inte sååå svårt som jag trodde. Men jag kan säga er att det är sååå skönt att ha fått det gjort:) Jag hoppade t.om över ridningen för att jag skulle ha tid att plugga.

Vi får väl se hur det blir:)

En sak som är positivt med detta, det är att man får ta med sig lite saker att äta undertiden:) Jag tog med mig en baguitte och gifflar, mmm.... det var så gott, ja just det jag tog med mig en pärondricka också:P

Så idag ska jag bara ta det lugnt, inte plugga no mer i alla fall:P

Men måste nog göra lite på so, hitta en jäkla nyhet och redovisa om:(

något tips?:P

   

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards