Horsedyx

Alla inlägg under augusti 2012

Av Horsedyx - 28 augusti 2012 16:45

Nu är jag äntligen hemma!!


Vad som är negativt med gymnasiet är att jag har valt i kungsbacka, så det tar ju en bra stund för mig att åka buss hem.

Men så länge de är bra skola så är de ju helt klart värt det!!:)


Vi har haft några lektioner, t.ex idag har jag haft bild. Jag hoppas att ni ser att jag ritar väldigt mycket, och är van att höra folk säga snälla saker till mig om de, men våran bild lärare är verkligen sträng!!

Han är nog säkert jättebra för jag har sett lite hur han ritar men han är inte alls så som dem lärarna jag har haft förut.

Så nu lär jag väl mig att ta mer kritik och strängare lärare.

Jag vet inte riktigt varför jag har svårt att ta kritik, men jag tycker bara det.

 

Sedan så har vi fått en svenska uppgift som vi kommer jobba med i några veckor och det är att interljuva en person i din klass och skriva om henne/honom som i en artikel.

Sedan på min extra kurs med mode och design så ska vi som går där designa en egen nålkudde!!!!

 

Jag hade tänkt att designa en enkel liten figur... eftersom jag inte är bra på att sy, men jag har valt att göra en söt nyckelpiga:p

Så vi får se hur det går.

 

Det ända problem jag har nu är att jag inte kommer in på skolans egna hemsida. Alltså Schoolsoft. Alla dessa jäkla lösenord, det bara funkar inte för mig, datorn vägrar släppa in mig!!!

 

Ja, ja vi får se hur de går...

Men jag lovar er att jag bloggar, ha bara tålamod!!:P

 

/Horsedyx <3<3  

Av Horsedyx - 28 augusti 2012 15:55

Hej på er mina vänner!

Förlåt att jag inte har bloggar på ett tag, men som ni kanske vet så har de blivit så mycket nu när jag har börjat i gymnasiet!
Och jag kan säga att de har blivit väldigt bra!!:)
Jag valde verkligen den rätta linjen. Mode och design om någon undrar:p

Det är ju synd att de inte finns mycket killar i skolan men de är okej, sålänge jag får göra vad jag gillar mest!:)
Första veckan så var de en så slapp vecka så jag nämnde ibland "varför komma hit"
Men de var ju så bara för att vi skulle lära känna varandra:)
Vi gjorde så tråkiga lekar, men de funkade ju ändå.

Så nu har vi kommit lite igång. Jag kan berätta för er att jag är såååå sugen på att börja sy och designa!!:)

Bloggar mer senare när jag kommer hem för jag sitter i bussen nu och mår bara illa att blogga i bussen:s

Av Horsedyx - 18 augusti 2012 16:49


hej på er mina vänner!

Jag är lite trött faktiskt. Jag kunde inte sova i natt för en kompis visade mig en otäck grej i går.

Och jag är sååå lättskrämd! Så jag var lite lätt stressad och stel i natt så jag sov inte sådär jättebra. Men de hoppas jag att jag kommer göra i natt.

Som ni ser så har jag köpt lite grejer idag:P

Tanken var att jag behövde mer plastfickor till mina teckningar som jag lägger in i en perm. ( bara mina mode bilder)

Och ni vet själva hur de är när man är i en affär så händer de att man alltid kommer med fler påsar än vad man hade tänkt sig:P

Så jag köpte en jätte fin, härlig tröja på Newyorker. Sedan en topp med fransar på Bik bok. Sedan tre nagellack där också:)

Sedan ett halsband med vita,svarta och röda stenar från Indiska. Och slutligen en rosettring från Glitter!!

Jag bara älskar ringen. Ni ska veta att jag älskar alla smycken som finns men jag har aldrig köpt en ring förut. Dels när jag var liten så tyckte jag bara att ringar var jobbiga att de alltid var ivägen för en när man lekte.

Sedan så har de väl bara blivit en vana att inte ha på sig.

Men nu så kommer jag väl att börja sammla på ringar också!!!:P

Och de är de minsta jag behöver:P

/ Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 16 augusti 2012 00:44


Inte de bästa bilder men jag kommer nog lägga upp bättre.


Nu sitter jag vid datorn med en tandborte i munnen:P jag håller på att gå och lägga mig, men jag kände att jag var tvungen att blogga de sista.

När jag väl tänker på de så är de en av de sista nätterna jag kan vara såhär sent uppe. För sedan när skolan börjar så måste jag gå upp tidigt för hinna till gymnasiet!! Och de skoler jag har gått på har jag inte bott så lågt ifrån. Min första skola bor jag nästan granne med.

( Bara en backe ner för att komma till) Sedan min andra skola som jag började i 7:an så gick jag i mölndal.

Jag hade tur för mamma skulle åka vid den tiden jag skulle börja så hon hann att köra mig till skolan nästan varje dag, men nu när jag ska börja i kungsbacka så kommer jag behöva gå upp ännu tidigare.

Jag är verkligen ingen morgon människa, de ända positiva med mig på morgonen är ju att jag ialla fall inte är sur så ofta. Om jag verkligen måste upp då går jag upp.

Men jag har torsdag,Fredag och Lördag kvar att vara uppe länge....

Men på Söndag är de nog bra att jag varvar ner lite, och går och lägger mig i vanlig tid.

 

Jag glömde att säga de till er, Jag och en kompis hade jättekul i Måndags för vi var ute och fotograferade varann. Vi var ute i min trädgård och tog kort när vi låg på gräset. För att göra de extra vackert så la vi blommor i håret, beroende på vad vi hade på oss.

(Jag kommer nog lägga in de bilder snart)

De var jättekul! Så de är ett tips till er som inte kommer på något att göra ibland, Gå ut och fota och ha fantasi:)

På bilden ser ni hur mitt hår är med vackra rosa blommblad.

 

Nu måste jag gå och lägga mig så jag kommer upp imorgon och kan blogga mer

Ciao!

/ Horsedyx<3<3<3

Av Horsedyx - 16 augusti 2012 00:24



Ni kanske undrar vad de är? Jag tycker de är såå coolt. De är body paint!

Ni kanske har sett de förut, jag fick bara upp dessa fina bilder och tycker att de är värda att visas på min blogg:P

vem vet, jag kanske börjar måla sånt här:P Jag som älskar att rita på människor..

Neeee.... jag håller mig till att måla små fina tatueringar till andra.

De finns ju bättre och sämre bilder, men om jag får välja dessa så tycker jag att den höst upp till höger är bäst gjord:)

   

Av Horsedyx - 15 augusti 2012 11:22

Hon är sååå söt!!!
Jag ritade henne igår, men jag vet inte vad hon ska heta, har ni något förslag?:)

Av Horsedyx - 15 augusti 2012 10:59


Hej mina vänner!


Har ni tänkt på att de senaste inläggens rubriker är låtar:P

 

Ja, ja snart så är lovet slut..... de har gått så fort tycker jag, jag är ganska förvånad faktiskt jag har inte varit orolig eller tänkt på gymnasiet så myclet som jag trodde men de är typ nu en fjäril födds i magen på mig:s

Så ni bara vet så är jag en människa som stressar upp mig väldigt lätt för inget, men denna gång så har jag hållt mig sammlad men jag kommer väl känna av de snart:(

Men jag hoppas att de kommer bli kul, de positiva är att jag kommer på läsa om de jag verkligen vill göra i framtiden.


Just nu så sitter jag vid datorn och bloggar för er mina kompisar!!:P

Och ätet yoggy:P ( viktigt) speciellt vad som hände igår!...


Jag skäms verkligen....

De är så att jag är ensam nu på dagarna när mamma och pappa har börjat jobba. Så då är jag ju ensam och då innerbär de att jag ska säga till mig själv att äta, men jag gör inte de!!!

För jag är typ aldrig sugen på något.

Jo jag äter ju sötsaker och godis och mat såklart men om ingen tvingar mig att äta eller påminner mig så glömmer jag de lätt, och de är ju inte bra:(

För de gjorde jag igår. Jag åt lite frukost igår, sedan så skulle jag ta lite lunch, men jag glömde de och sedan så hämtade mamma mig för vi skulle lämna en nyckel till min gamla skola, för att rensa mitt skåp som jag inte kunde göra de för jag var sjuk den dagen. 

Sedan så följde jag med till frisören igen dels för mamma körde mig dit så jag kunde sedan gå upp till pappas jobb. ( han jobbar nämligen lite längre upp)

Men jag stannade hos mamma en lång stund, sedan så stannade jag hos pappa så vi kom inte iväg för en lång stund.

Sedan så skulle vi köpa lite mat, de var då de kom....

När vi vänta vid disken med delikatteserna så började jag känna mig svag och varm men ändå kall.

Jag satte mig ner och då blev de lite bättre. Jag blev förstårs orolig och då blir de ju värre.

då förstod jag var de var, de var att jag inte hade ätit något!!

ni vill inte veta hur länge jag inte hade ätit, men en sak är säkert jag tänker inte göra om de, för de tog en lång stund för mig att bli bra igen:(

 

Men de gick bra i affären, Pappa köpte en kexchoklad till mig så jag fick i mig något snabbt. De var de som räddade mig! vilken tur...

 

Så nu ska jag vara mer ordentlig med maten, men nu måste jag sluta, ska göra lite saker nu, typ som städa lite överallt:P

 

/ Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 15 augusti 2012 10:10

 


Genre: Romantic comedy

Episodes: en säsong 26 st

 

handling: Seika High School, en gång en all-boys school ökända för sina vilda studenter. Men när Misaki Ayuzawa jobbar sig upp till president är hon envist bestämt att rätta upp skolan igen. Hon håller ögonen på de killar som retar tjejerna, och de är då hon träffar på den populära killen Usui Takumi.

Misa är väldigt tuff för att kunna sätta killarna på plats så tjejerna kan känna sig trygga, men de vet inte om Misas lilla hemlighet att hon jobbar deltid på ett café för att stödja familjen.

men en dag så får Usui syn på Misa och blir allt mer intresserad av henne och hennes liv.

 

Mina tankar:

jag älskar denna serie!! Såklart... denna serie måste man vara snabb på när man tittar på, för den går väldigt fort och texten lika väl. Men den har humorn och sarkasmen( vet inte hur de stavas)

Rolig historia och man lär gilla huvudkaraktärerna, speciellt usui:P

Så denna serie rekommenderar jag till dem som gillar romantiskt action!!:P

( och när jag menar med action här, så menar jag inte att de slåss mycket, bara ibland på skoj. Speciellt när Usui flörtar med Misa)

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards