Horsedyx

Alla inlägg under mars 2011

Av Horsedyx - 29 mars 2011 22:14

Hej mina vänner!

Jag har varit och ridit idag, det var kul det var bara en sak...Jag har sååå ont i hela kroppen, nej, jag ät inte sjuk.

Det är så att på skolan hade vi gym på life(gymmet) vi hade cirkel träning, det är när man gör olika saker träningar och går runt, lite som att göra olika stationer. Jag tycker att det är väldigt kul men det är jobbigt!:)Jag är inte klen! Men min kropp får typ alltid ont efter en träning.

Faktiskt jag kan vara starkare än vissa killar i min klass:)Men nästa dag så får jag ganska ont i kroppen, och det är inte kul:(Speciellt inte heller när det är en dag som jag rider på. Jag rider en stor ponny som heter Solis han är så mysig, men så klumpig i sina steg. Så ni kan ju tänka hur jag red idag:) det är så tycker jag att när jag rider en liten häst som är lätt i stegen så blir man ju automatisk smidig, med eftersom Solis är så klumpig så blir jag typ också det.

Hans skritt är trög, men hans trav är jätte bra, men sen galoppen den är så jobbig, han typ slaskt galopperar, som vissa hästar kan göra i trav, sen så har jag ju jag så ont så jag typ hade jobbigt på hans rygg, så jag red typ inte mitt bästa helt enkelt idag, men jag hade anledning till det, men det kan inte alltid gå bra hela tiden, jag kände mig verkligen klumpig! Klumpiga mig!!! Ja ja så kan det gå hoppas träningsverken går över snart ska rida på torsdag på Pippi trorJag, hoppas det går lite bättre, just nu är hon lite vild (glad)Vi hörs!:)

Av Horsedyx - 27 mars 2011 18:30

Hej mina bloggisar!

Jag har bara tagit det lugnt i helgen nu, fast idag så har jag varit på frölundatorg. Jag köpte present till en kompis:)

Och såklart hittade jag saker till mig också.

Förutom att rida och rita ect. Så älskar jag att köpa kläder och smycken framför allt. Idag har jag typ köpt jätte mycket.

olika par örhängen. Jag har tappat räkningen om hur många örhängen jag har. Mina favorit platser att köpa örhängen är Glitter,Ur och Penn,Gina tricot och JC, sen kan jag köpa lite olika ställen men mest där har jag köpt mina örhängen. Tack och lov har jag så tora fack i min gaderob så jag får plats med mina smycken där. Förr när jag inte hade så många örhängen hade jag dem i små askar, men nu får jag ju inte plats med mer så jag har flyttat på dem.

Det är örhängen och kläder som jag gillar bäst, skor är jag också lite galen i :)

Jag har en hylla där mina favorit skor står.

Jag gillar halsband och armband också men jag använder de lite olika perioder, Som nu så har inte jag använt armband på länge:)

Sen så har jag och mamma beställt lite kläder på internät också:) så jag har köpt mycket nu ska nog ha en liten paus tror jag:)

Det var det jag har gjort vi ses!

Av Horsedyx - 19 mars 2011 20:42

Ahhh så mätt jag är, vet ni jag gjorde pannacotta idag, de har stått i kylen en bra stund nu, det var så gott, men det är mäktigt, det är så mycket grädde, så jag fick lite ont i magen.

Men det är såå gott så jag kan typ inte sluta äta, men det var jag tvungen att göra nu för jag blev så mätt:(

Så jag kan garantera att pannacotta receptet fungerade verkligen:)  

Av Horsedyx - 19 mars 2011 19:55

  

Hej mina bloggare!

 

Jag är så glad jag hittade mina favorit serieböcker som jag köpte när jag var på göteborgs horseshow! Ni vet de böcker som Lena Furberg ritar och skriver. Alltså jag älskar dem serierna, det var hon som inspirerade mig att rita just häst serier:) När jag började teckna hästar så var Lena Furbergs min idol med just att rita hästar.

Men nu så har jag ritat hästar såå länge så jag har typ gått en egen väg med att teckna hästar och serier. Ni har ju sett mig rita några hästar som jag har lagt in på min blogg som heter MY Colletion. Jag ritar på ett visst sett på datorn, men tro mig, jag ritar bättre för hand som vanligt( tycker jag själv )

Jag har tyvärr lite svårigheter med att ta kort på mina teckningar sen ladda ner dem på min blogg:) sorry ska försöka lära mig det:)

 

Jag har alla Tuva böcker nu, det finns 10st Jag har följt dem i tidningen MinHäst förr, jag prenummrerade på MinHäst förr, nu köper jag den lite då och då:)

Men sen så hittade jag på en hemsida att man kunde köpa bara Tuva stallet och då slog jag till, så jag har läst igenom nästan alla nu!

 

Läser ni också MinHäst och Tuva stallet?  

Av Horsedyx - 15 mars 2011 21:43

Hello!!!

Det har inte hänt så mycket i dag faktiskt, jag har som vanligt gott i skolan. Jag spela upp en låt i dag på musiken. Vi hade som uppgift att skriva en egen låt och sen visa upp den för läraren, det gick faktsikt ganska bra!

Sen sista lektionen så hade vi No- prov. Jag trodde att det skulle vara jätte svårt men det var det inte, det var ganska lätt.

Jag hade typ inte övat så himla mycket så det var tur att det inte var så svårt:)

Det var typ det som hände i skolan.

Sen så pluggade jag lite med en kompis, sen när läxorna var färdiga var vi inte på datorn. Vi kollade på gamla foton. Det var kul att se gamla foton, det är som en påminelse:)

Det var bilder på när jag och min kompis hade klätt ut oss och skojat. Vi skrattade jätte mycket för vi hade typ tappat bort att vi hade gjort det:)

Sen så har jag ridigt idag eller haft teori menar jag. Det var ganska ok. Vi hade sitts träning idag, det var lite tråkigt för det är special lektioner och vi rider ungefär en timma så det blir lätt tråkigt att bara sitta och kolla på andra när de rider:( Vi använde hästarna Coolman och Paris. Jag red på Paris   

Det är skönt nu att jag har kommit hem, just nu lyssnar jag på musik på datorn,bloggar och äter god glass... men snart ska jag gå och lägga mig så jag orkar morgon dagen:)

Vi hörs jag bloggar mer!....

Av Horsedyx - 14 mars 2011 19:44

Ser den inte god ut?

Av Horsedyx - 14 mars 2011 19:35

Tid: 15 min + 2 timmar för att stelna

4-6   portioner

Glutenfritt

Ingredienser:

5 dl vispgrädde

1 st vaniljstång

eller 1 tsk vaniljsocker

0,5 dl strösocker

3 st gelantinblad

Garnering:
säsongens bär eller frukter

Gör så här:

Lägg gelatinbladen i blöt.

Skär ett snitt i vaniljstången och skrapa ur fröna. Lägg fröna och vaniljstången i en kastrull.

Häll på vispgrädde och tillsätt sockret. Låt koka upp. Rör om och låt puttra 1-2 minuter.

Ta av kastrullen från plattan, viktigt! (det får inte koka när du lägger i gelatinbladen för då skär det sig.) Lägg i gelatinbladen och rör om så att de löser sig.

Sila bort vaniljstången. Häll upp i portionsglas och ställ in i kylen minst 2 timmar så att det stelnar.

Strö över (tinade) bär eller frukt. Servera

ingredienser recept och gelatinblad

Till vänster: Ingredienserna som ingår i detta recept på panna cotta: Vispgrädde, vaniljstång, gelatinblad och strösocker. Till höger ses gelatinbladen ligga i blöt.

Hur man gör med vaniljstång

Skär ett snitt i vaniljstången. Använd en tesked för att skrapa ur fröna. Lägg de urskrapade fröna och vaniljstången i en kastrull. Häll sedan på grädde och tillsätt sockret.

Färdigblandad panna cotta

Låt koka upp och ta sedan av kastrullen från plattan och rör ner gelatinbladen.

panna cotta i portionsglas

Häll upp i portionsglas. Ställ in i kylen. Garnera vid servering. Avnjut sedan den goda pannacottan och skriv gärna en kommentar om detta recept.

planera Planeringstips:

Pannacottan kan göras 1-2 dagar innan servering. Täck då med plastfolie

Av Horsedyx - 14 mars 2011 19:24

Jag trodde att jag skulle få ställa in att gå på bio, för jag mådde så dåligt men jag hade tur att bli så fort frisk, så jag kunde gå på bio.

Vi är lite roliga så vi gick på Trassel, den var sådär, se värd det var den...

Jag tog en stor fanta och dela en Hollywood meny med mina kompisar, mmm... popcorn är så gott.

Efter bion så gick vi på stan en liten stund, vi kollade i kläd affärer och smyckes affärer. Jag älskar smycken alltså, speciellt örhängen!

Jag köpte faktiskt en fint hår smycke, fina vita blommor som man satte fast i håret det blev jätte fint.

Affären hette Accessorize om ni undrade, det fanns jätte fina saker där:)

Sen så hämtade en av mina kompisars mamma upp oss så åkte vi hem till en av dem. Så det var inte så mycket att berätta mer för er...

Så detta har jag gjort i helgen:)

Hejdå:)...

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards