Horsedyx

Alla inlägg under juli 2011

Av Horsedyx - 25 juli 2011 13:04

Efter resan så har jag haft det lugnt varit lite med kompisar och sånt. Jag har faktiskt varit hos en kompis som hyr häst nu så har jag kommit och tittat lite och ridigt.

Hästen heter Beauty och är borkfärgad(black färgad) Han var skön att rida. Jag är typ lite slö nu när jag inte har ridigt på så länge dels så har jag typ bara ridigt på Pippi hela tiden så det var länge sedan jag red en annan häst över huvudtaget.

Men det är typ det jag har gjort:) Sedan så ska jag åka till mormor igen. Och då ska jag och pappa fråga om jag kan få låna en häst där och rida lite:) Mormor bor på landet så de är typ hästar överallt så då är det några som vi skulle fråga om det:) det skulle vara jättekul om det funkade:)

Så så är det!:)

Måste i väg nu, vi hörs!!

/Horsedyx <3<3<3<3



Av Horsedyx - 25 juli 2011 12:38

När vi var på väg till Italien så stannade vi i Schweiz för att kunna bada på ett bad som jag gillar väldigt mycket om. Det är så stort:)

Det är både äventyrsbad och valigt. Vad jag gillar där är att det är så fint byggt och poolerna är så häftiga. Det är så kul när man går i pooeln så kan man simma fram så simmar du genom ett skynke så är du ute.

Om du har huvudet under vattnet så kan du höra musik det är så kul:)

Sedan finns det ju olika pooler, alla poolerna har olika grader jag älskar ju förstås den varmaste poolen, jag är faktiskt lite bad kruka av mig så jag väljer ju såklart då den varmaste ungefär 33 grader varmt är det:) Sedan finns det en pool som har höga vågor, det är också kul.

Men roligast är en stor pool som har vanlig temperatur och har en STOR,stor vattenström, och den är lång, lång....

Det finns olika nivåer på strömmen, det beror på vilken tid man går till den. Nu kommer jag inte ihåg men t.ex varje kvart så kommer en svag ström:)

Tro mig jag åkte i den starkaste och fick en stråle på mig, det gjorde ONT! men det gick ju bra men gjorde ont ändå:)

Sen så åkte vi vidare....

När vi skulle hem så åkte vi till ett ställe som hette Lipichi (ungefär) där så föder de upp Lippizzaner hästar. Vi åkte med bil lägst med hagarna. Det var så fint med alla vita hästar i hagarna:)

Men när vi skulle ut ur bilen så var det inte kul, det var vindstilla och 37-38 grader utan träd att gömma sig under:( Så jag hade med mig min solfjäder men det hjälpte inte så mycket jag blev för trött för att fläkta:( Som ni märker så har jag ganska svårt med värme när det blir riktigt varmt.

Vi gick inte så långt för vi orkade inte i det vädret så vi gick en bit och kollade lite sedan så gick vi till bilen igen. Jag fick ialla fall syn på två Lippizzaner som drog en vagn så jag hann att ta fina foton på dem, sedan så åkte vi vidare på väg hem:) Det var typ det vi gjorde på up och ner vägen:) Även om det var för varmt så var det kul!:)

Av Horsedyx - 25 juli 2011 12:22

Hej mina kära bloggare!

Det var länge sedan....

Jag har haft lite fullt upp så jag har tyvärr inte hunnit blogga efter min semester i Italien:)

Men nu kan jag skriva om det:)

Det var så härligt, det var ju varmt såklart men behagligt:) Jag gillar inte när det är FÖR varmt!

Vi var borta ungefär i 2 veckor. En vecka i Italien också tog det en vecka tillsammans att åka upp och ner med bilen:)

Vi var på ett ställe som heter Caorle, det är ett jätte fint ställe mysigt och det finns många fina affärer:)

Hotellet var också bra, speciellt rummen, det var stort med två små terrasser. Poolen låg precis brevid hotellet, så det var inte alls långt:) Och för en gång skull fick vi plats, oftast när vi är i Italien så är det sä knök fullt med folk så det är svårt att få en bra och solig plats, men det var perfekt med folk denna gången. Vi var faktiskt inte alls på stranden, tyvärr så var hotellets strand sååå långt bort:( men jag var shit nöjd med poolen.

Så det var typ det vi gjorde på dagen var och bada och solade, sedan på kvällen så gick vi till lilla staden och tittade i massa affärer:)

Såklart köpte jag kläder,örhängen och skor. Mest skor.....

Varför jo det är för att det är så enkelst att hitta skor där som passar mig:) Jag har ju liten sko storlek så det är mycket enklare att hitta mindre i Italien.

Så nu har jag fina skor så det räcker jätte jätte länge. Nu ska jag bara använda dem:) Senare så kanske jag lägger ut bilder på mina nya skor:)

Sedan de 2 sista dagarna i Italien så blev jag lite sjuk fick ont i halsen och hostade:( men när vi åkte i bilen på väg hem så sov jag så blev det bättre:)  

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards