Horsedyx

Alla inlägg under april 2012

Av Horsedyx - 26 april 2012 21:40


Helllooooo.....

Jag är sååå trött!!!

Detta har varit en av mina värsta dagar men ändå roligaste. I skolan så har vi vandrat 8 km!!! Det är jätte mycket. Dels så blev det ju extra jobbigt efter som vädret var skit!!

Vägen till där vi skulle grilla korv var de ändå ok väder. Men senare så blev det lite sämre. Men tillslut när vi kom till en öppen plats där de fanns sittplatser och annat där skulle vi grilla då kom spö-regnet.

Och våran idrottslärare tvingade oss att stanna i 5 min där och jag var ändå redan ganska blöt. Men tillslut så fick vi gå men då var de 2 km kvar av promenaden!!

Hela jag var dyngblöt. T.o.m mina underkläder var blöta. Så nu kommer jag bli ännu mer förskyld än vad jag redan är!!

Varför regnar det alltid på idrottsdagar!! :0

Men sedan när jag kom hem efter jag gick på frölunda hel blöt och såg ut som en lyffare så bytte jag om och kokade lite nuddlar och tog på mig min morgonrock. Sedan så somnade jag en stund.

Efter en stund så kom pappa hem och ropade är du färdig???

Jag blev skit rädd och fattade ingenting. Då hade jag glömt jag skulle till ridningen tidigt bara för att vara på ett möte till min nya träningsgrupp.

så jag har fått jätte många nya tider tills jag ska rida. Och såklart fick jag Pippi. Efter mötet fick jag gå till stallet och borsta Pippi eftersom jag hade en privat lektion. Min ridlärare körde hårt med mig så efter de var jag helt slut.

tanken var sedan att jag skulle skrita en stund tills min grupp skulle rida, men då var min lärare så snäll så jag fick rida gruppen innan så då fick jag rida ennu en gång till. Efter de passet så fick jag rida ännu en gång, fast i mitt riktiga grupp.

Gissa om jag är trött!!! jag har ridit ca 3 timmar idag.

Kommer inte kunna röra mig imorgon, och jag som har NT prov i eng och svenska tal!!

Ja,ja nu måste jag sova, kommer somna som en liten gris:P

/ Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 24 april 2012 21:42

hej mina vänner!

Det var länge sedan. Förlåt men jag har haft fullt upp med skolan och andra saker:)

Plötsligt så har vi så mycket i skolan fast ändå inte. Jag vet att de låter konstigt men nu är det så. Jag har ändrat mitt tal i sista stund!

Ni som har varit med förut och läst vad jag skulle hålla tal om så skulle jag ju prata om kläder, men nu så fick jag en ideé av en kompis.

Jag ska prata mot skönhetsoperation. Kul för då blir de nog lite debatt i klassen för en ska nämligen prata för skönhetsoperation:)

Vad jag har mer sysslat med är att jag och en kompis tog foton på varandra. Vi fixade en liten så kallade " fotostudio" hemma hos min kompis. Vi tog massor av lampor så vi skulle få tillräckligt med bra ljus, sedan så tog vi en tom neutral vägg och ett kamera stativ och självklart en digital kamera.

Sedan för att göra det roligt så tog vi en hår tork så de skulle blåsa i håret så där roligt.

Det tog lång tid för att fixa detta, vi tog en hel helg på oss. Och det var jättekul.

Jag kommer nog lägga upp någon bild här på bloggen när mitt internet funkar lite bättre än vad den gör just nu:P

Jag har ju ridit idag kom precis hem från det. Pippi var som en ängel!

det var länge sedan hon var såhär mjuk och härlig. Hon börjde sig och formade sig precis som jag ville. I uppvärmningen så hoppade vi bara ett räcke i trav. Och jag fick hoppa högt!!

Inte för jag tycker det är coolast att hoppa högt eller så:P

Sedan så skulle vi träna på att hoppa över fyra hinder på en volt.

Och det är inte Pipiis starkaste sida direkt. Förra gången när jag gjorde den övningen med henne så gick det inte så bra, men idag så gick det kanon.

Hon var så duktigt, hoppade över alla hinder, rad efter rad. Hon varken galopperade förbi eller stanna. Så idag ger jag henne en liten guldstjärna.

ne måste gå och lägga mig ska göra mycket imorgon!

/ Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 19 april 2012 21:03


Hej igen mina läsare!!

jag har precis kommit hem från stallet. Jag var inte alls på humör för att rida idag om jag ska vara ärlig, men det gick bättre än vad jag trodde. Det är så att de senaste så har jag BARA ridigt på Pippi, och jag tycker det inte går så bra just nu, så jag blir både arg på mig själv och henne.

Hon har alltid varit lite svår med att forma och slappna av, men förut så har jag fixat det, men just nu så går det inte!!

Men idag så kom jag tillbaka lite, så det blev inte såå dåligt.

Dels så har jag fått veta vilka som har kommit med på uttagning till den extra träningsgruppen som man får rida en hel termin gratis!!!

Jag kom med!!! så det var en kul nyhet:)

Sedan så ska det bli mycket ridning nästa vecka. Då ska jag hoppträna i en grupp på Tisdagen. Sedan så ska jag komma tidigt till stallet på Torsdag för att gå på ett möte inför den här nya gruppen som jag kom med på, sedan efter det så ska jag rida en privat lektion, och sedan efter det! så ska jga rida en vanlig lektion med de andra:P

Så jag kommer vara helt slut körd då:P

Jag skrev ju igår att jag skulle skriva om vad jag kanske skulle göra på sommarlovet, jag glömde det, men tänker berätta det nu...

Jag har börjat tycka att det är lite kul att resa så om vi gör det så åker vi nog till Italien som är mitt favorit land:) Om inte så kanske ska jag hyra en häst! Min kompis gjorde det förra sommarn och jag fick ju vara med:P

så jag börjar tänka på det, inget är bestämt än men vi tänker på det:)

/Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 19 april 2012 12:47

   


Hej mina läsare!!

Visst är klänningarna fina!!

jag älskar de, köpte två stycken av de på Ginatricot:)

Det var det jag gjorde igår efter skolan. Jag skulle nämligen träffa mamma där på frölunda så då hittade jag en gullig blus och sedan dessa två klänningar som jag totalt smälte för:)

Igår var vi även i Fiskekyrkan, för att lära oss mer om fisk. Det låter inte kul men det var faktiskt ganska kul. männen som tog hand om oss var jätte snälla.

Och en av de jobbade på radio så han kom och interjuvade några i våran klass, t.o.m jag blev interljuvad.

Så jag kommer nog få höra mig själv säkert:P

det var kul att prata lite faktiskt. Han ställde lite frågor till en och sedan så var det inte mer.

Sedan så gjorde jag ju NP i engelska idag. Det gick nog bra hoppas jag. Jag blir typ lätt nervös, när det är hörövning för jag måste koncentrera mig så mycket. Men det var ändå en härligt dag, efter det så fick vi sluta tack och lov för jag ville så järna gå hem tidigt idag asså. Har helt tappat lust att komma till skolan nu.

Är sååå trött på det, förut så tyckte jag att de var lite kul, men nu är jag sååå trött på det.

Så den tiden jag har varit hemma så har jag slappat lite, behöver det för jag är konstigt nog inte helt frisk än!!! fattar ni, är så trött på det med att jag inte kan bli 100% frisk någon gång.

Men senare så ska jag nog ta lite foton, om jag nu orkar så kanske ska jag börja att lägga ut mina LOOKS på bloggen.

Inte sådär dagens "LOOK" utan som en katalog t.ex.:P

så jag kommer nog sätta in en kategori " MY LOOKS" senare.

Hoppas att ni ser fram i mot det:P  

Av Horsedyx - 18 april 2012 22:11

hej på er!!

detta blir en snabbis, för jag måste gå och lägga mig:)

Skulle bloggat tidigare men jag hann inte var ute länge och sedan pluggade så jag får blogga imorgon efter min ridning, och då kan jag skriva om den också:)

Jag har massa nya nyheter till er. Om vad som hände mig idag och vad jag kommer kanske göra på sommarlovet och annat:)

god natt, måste sussa:P

Ska ha NP i engelska också är lite, lite nervös!!!

/Horsedyx:)

Av Horsedyx - 16 april 2012 19:04

Hej mina läsare!

Nu lägger jag inlägg så det bara sjunger om det.

Jag har ju ritat lite så då måste jag lägga in de:) Som ni har sett kanske så har jag lagt in det första bidraget till min serie, hoppas ni gillar det:)

jahapp, nu var det skola igen. Det har varit så skönt med lov asså, även om jag har varit tyvärr sjuk hela lovet. Men jag har ändå kunnat njuta lite:P

Det är så kul, när man väl kommer till sin skola så känns det som du var i skolan igår, men ändå att det var såå länge sedan.

Gymnasiet

Vi hade slöjd först. Och jag är färdig med mitt projekt, så jag ska börja på ett nytt. Men min lärare berättade att vi bara hade 5ggr kvar innan vi slutar. Det är ju hemskt, både kul och dåligt.

Jag menar jag kommer nog sakna vissa i skolan, men på ett sätt så kommer det vara kul att få börja om. Och få göra vad man vill. Det är ju kul för jag sökte in på Drottningblankas gymnasium i kungsbacka,  ni kanske vet vilken det är, och jag kom in!!!

vissa undrar eller frågar mig varför jag valde de istället för gymnasiet i stan, men jag tycker att små skolor är mysigare:P

Så nu på sy slöjden gör jag massa små lappar och dekorerar hur jag än vill. Jag vet inte vad jag kommer använda dem till men mitt tema är blåa nyanser. Ska ta kort på det så ni får se:P

Fortsättning på dagen

sedan så hade vi b-språk, och då fick jag sååå ont imagen. Jag trodde jag skulle dö. Och det jobbiga var ju att vi skulle inte äta förren en halvtimme typ så som tur så hade jag en panodil i väskan, jag tog den och sedan blev de lite bättre.

Sedan så har inget speciellt hänt, vi ska skriva om en konstnär på bilden. Och hålla ett tal i svenskan.

Svenska talet

Vad detta ska gå ut på är att vi ska träna på att argumentera mot varandra. Man ska för eller emot något. jag har valt ett speciellt ämne. Nämligen mode!! inte konstigt va?:P

neee, men ärligt talat, jag tycker det är viktigt med hur man klär sig. Jag ska försöka förklara kort så jag inte skriver hela mtt tal här.

jag tycker att kläder är viktigt för de visar vem du är! Dels jag blir glad av kläder. Folk som är lite mån om kläder är ju kul att kolla på. Jag menar de är ju inte kul att se någon med mysbyxor på en fest.

Jag tycker om mysbyxor men jag tycker fortfarande inte att man kan gå hur som helst var som helst.

det är typ lite det jag kommer prata om. Så ni bara vet så har jag all respekt för allas klädstil om man gillar annat så SKA man gilla annat, det är viktigt tycker jag:)

ne nu måste jag plugga vidare hejdå:P

/Horsedyx<3<3<3

 



































Av Horsedyx - 16 april 2012 18:57

  


Visst är den cool?

Jag själv tycker den är häftig. Kommer ni ihåg att jag har skrivit om att jag ville få hjälp med en serie, det har jag fått:P

tyckte om din ideé, varför inte korsa hästen med andra vackra exotiska djur. Jag gillar ju lejon också så detta var en perfekt kombination.

Hoppas att ni tycker denna var cool, och inspirerar er att hjälpa mig:)

du som har skickat denna beskrivning, ser nog vad jag har ändrat på, ledsen men jag är ibland tvungen att göra det, så att de passar ihop med allt.

Så skriv in till mig om ni har några fler ideér, kan aldrig bli för många!!

låt fantasin flöda!!!.....

/Horsedyx characters<3<3<3

 

Av Horsedyx - 16 april 2012 18:53

  Visst är den fin?

har ritat den själv såklart, först så ritade jag den i blyertch, sedan så fyllde jag i med min tursch penna. sedan så färgade jag hästen med akvarell.

Har precis börjat måla med det så det kanske inte ser sååå bra ut men jag håller fortfarnde på att träna.

Men jag är ganska nöjd med det. Denna tecknik gör hästen mer levande i kroppsfärgen tycker jag:)

Kan inte komma på vilken hästras denna kan påminna om:)?

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards