Horsedyx

Alla inlägg under september 2011

Av Horsedyx - 28 september 2011 08:13

Hej mina trogna bloggare!

Är färdig nu, ska snart sticka till skolan. Fast denna gången så ska jag faktiskt cykla:) Det är en bit till skolan så jag brukar ju inte cykla utan mamma brukar köra mig, eftersom hon ändå ska ut så kan hon ju lika väl köra mig:)

Men det är såhär att idag ska jag kanske ha hemkunskap om jag räknat rätt( vi har nämligen hemkunskap varannan onsdag)

och det är EN BIT till hk salen och jag är sååå trött på den biten så varför inte ha med sig sin cykel?

Jag har tänkt så många gånger men aldrig riktigt viljat, för jag är lite lat så jag tänker "det är en lång bit hem också"

Men i dag så har jag bestämt att cykla till skolan.

Grejen är ju bara att jag är ju inte riktigt säker för:

Min hk lärare sa att nästa gång ska vi ha hk i skolan. Och då som ni förstår så är det lite onödigt att cykla om jag inte ska cykla dit.

Men vi får se hur det blir, om det inte blir som jag hade tänkt mig så får jag ju bara va glad att jag har fått cykla en liten fin bit idag:)

nej ska dra mig nu, vi hörs senare ska blogga om min ridning som jag red igår:) 

Av Horsedyx - 23 september 2011 15:46

Vi hade föresten en vikarie igår på ridningen, våran vanliga ridlärare var sjuk:( Men vikarien var jättebra, vi känner ju henne också så då är det lättare än med vikarier som vi aldrig har träffat förut.

Men eftersom det var så, så fick vi olika hästar. Jag önskade ju såklart Pippi och några andra som jag har skrivit om förr. Men jag fick ingen av dem. Jag fick Borka, han är jättebra i dressyren men jag tycker inte om honom i hoppningen.

Som tur så hade vi dressyr iallafall:)

Vi tränade mycket på att öka och samla i alla gångarter. Borka är ju mycket mer mindre än Pippi så det kändes konstigt först:p

Borka tar ju såklart mindre steg än Pippi så det känns som ibland jag inte kommer någon vart med Borka även i full galopp:)

Det var väl det som hände, ska äta något nu är sååå hungrig.

vi hörs:)

/Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 23 september 2011 15:33

Just det jag skulle berätta om min idrottsdag....

Det var i Onsdags, vi skulle ha en idrottsdag som jag tycker vi alltid har. Mamma sa att det skulle bli bra väder så jag kunde cykla:) Såklart såg jag fram emot de eftersom jag gillar att cykla. Så jag sms en kompis och frågade om vi skulle cykla tillsamman, så sedan bestämmde vi det:)

Nästa dag alltså Onsdagen, så spö regnade det och blåste.

"Undra om de ställer in idrottsdagen?"

tänkte jag. Men såklart gjorde de inte det. Du vet hur idrotts lärare är...

"vi ska ha idrott även om det snöar" säger de....

Jag klädde på mig gympa kläder, sedan så kläde jag på mig ytterkläder för att hålla mig varm sedan så tog jag på mig regnkläder OCKSÅ!...

jag blev körd till platsen. Alla eleverna stod iskalla vid entren.

Efter de så fick vi värma upp om vi kände för det. sedan så började vi idrotta faktiskt. Jag var iskall, jag kunde knappast röra mig, speciellt inte med min höft som jag har haft ont i som jag inte vet varför?

jag gjorde kast med liten boll och stötte kula. Det gick bra, sedan så var alla tvungna att springa 800m. Första varvet gick bra men sedan i andra så var jag ganska trött, har inte precis världens bästa kondition direkt. Men jag klarade det:)

Men fattar ni! det slutade ALDRIG att regna, jag blev galen och dyngvåt. Jag fick byta om, men jag hade typ inte mycket att byta om, allt var blött....

Jag skulle gjort höjdhopp också men jag var för stel för att kunna hoppa bra, så jag hoppade över den grenen.

Vi fick vänta så alla var färdiga med sina grenar, sen fick vi åka hem. Jag var glad att jag inte cyklade jag skulle aldrig kunnat cykla sådär blött.

Men när jag kom hem och klädde mig varmt och åt god mat, då du... då kom solen och det slutade regna!

Fattar ni hur trött jag är på skol idrottsdagar!!!!!

/Horsedyx <3<3<3<3

Av Horsedyx - 23 september 2011 15:14

hej mina bloggare!

Nu är jag äntligen hemma! har typ längtat hela veckan på en härlig helg. Det gick faktiskt ganksa bra på matte provet. Som tur så fick jag sitta själv i ett rum, det brukar jag göra när det är matte prov. Jag blir så störd på alla andra när det går ut en och en så blir jag ännu mer stressad.

Sedan på idrotten så körde vi långboll. Det var såå tråkigt, orkar inte berätta reglerna för jag fattade dem knappast själv när vi spelade.

Vårat lag förlorade tyvärr....



Av Horsedyx - 22 september 2011 16:46

Jag måste sluta nu för jag måste jobba lite matte faktiskt.

Ska ha matte prov i morgon ( bläää) jag kommer få black out!!! Vi har mer om tal...

Sedan så ska jag äta och sedan så kommer pappa och sedan så åker vi till stallet:)

Bloggar senare, har mer att skriva om, t.ex om min jäkla idrottsdag!!!

Hörs senare under dagen:)

Horsedyx/<3<3<3<3

Av Horsedyx - 22 september 2011 16:31

  hej igen mina bloggare!

Ledsen om jag inte har bloggat mycket nu:) jag har haft ganska mycket så har inte haft tid att göra något. Har äntligen gjort min redovisning nu!

Det gick sådär.... jag tyckte att det gick lite för fort även om jag pratade långsamt. Men nu är det över:)

Jag kom precis hem nu, har ätit lite och sitter och bloggar för tillfället:)  Vad tycker ni?

Jag orkade inte göra så avancerat denna gången. Det var så att jag hade varit borta en hel dag och mina naglar var inte bra längre så jag var tvungen att göra någonting.

Måste snart göra om mina naglar igen. Man kanske inte ser det men de har växt ut så mycket så jag måste göra om. Det är väl det som är lite extra jobbigt med detta annars så är detta jätte bra att ha:)

Om någon undrar så är det i min katts päls jag har tagit korten:)

Jag ska göra om mina naglar kul så det är fina tills på Måndag. Det är lite kul för att min syslöjds lärare älskar hur jag gör mina naglar så nu har hon get oss en läxa. Att göra sådana naglar som jag har:) Så varför inte göra fina då?

Vilka färger tycker ni jag ska ha på Måndag?

Sedan idag så ska jag rida igen. Jag skulle ha ridigt i Tisdags men det blev inställt för min ridlärare blev sjuk. Jag skulle rida privat lektion:)

Jag hoppas och tror att jag kommer få Pippi igen:)

Det är inte tråkigt att rida samma häst för jag tycker hon är sååå braaa:)

Men jag önskade :

Pippi

James Martin

Toto( Total Touch)

Av Horsedyx - 15 september 2011 16:48

Hello alla boggare!

Idag ska jag rida igen! Hoppas att jag får Pippi, jag saknar henne redan. Men annars så får jag väl rida Paris igen:)

Idag så har jag skaffat mig Wordfeud. Det är så kul, det är som alfapet. Vad som är så skönt är att man kan släcka av mobilen så kommer det sedan en skylt om att ett nytt ord har kommit.

Vi i hela klassen spelade det mot varandra. Även hemma nu så kör jag det, jag skojar inte man blir typ beroende på det.

Så om vi vet att ni kan skaffa det så skaffa det:)

Det är på mobilen så ni vet:)

Det har inte hänt så mycket mer i skolan än det:)

Jag skulle ju ha redovisning idag men det blev inget. Så jag gör det nästa torsdag. Sedan på onsdag så har jag idrottsdag sedan så har jag matte prov på den fredagen. Det är väl de som kommer hända nu.....

Vi hörs

Av Horsedyx - 14 september 2011 15:31

   

  Hallo!

Nu har jag gjort nya naglar! Dessa tog jätte lång tid. Men jag fick lite hjälp och då gick det bättre.

Tro mig jag kommer inte orka byta nagellack ofta för detta var jobbigt

tro mig:)

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards