Horsedyx

Alla inlägg under augusti 2011

Av Horsedyx - 31 augusti 2011 18:14

Så ni vet så är de inte den tarte tatin som jag har gjort!:)

Vi hade våran första HK( hemkunskap) i dag.

Det var kul. Vi skulle laga eller rättare sagt baka en tarte tatin. Visst ser den god ut?

Den var faktiskt svår att göra. Det var så mycket moment att hålla koll på, man tycker ju att ju fler man är desto bättre ska det gå eller snabbare. Men det gjorde det inte för oss:)

Vi var tre stycken i min grupp när de andra var två men ändå så kom vi sist:)

Men jag kan säga att våran grupp hade det roligast medans vi laga.

När vi var färdiga så var det jättegott.

Tyvärr så kan jag inte receptet så jag kan inte skriva upp den på min blogg men jag hittade ialla fall en bild att visa er:)

Jag kan säga att våran inte såg så fin ut, men inte ful heller :p

/Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 31 augusti 2011 18:06

Sedan har jag också ridigt min första hoppspecial på länge. Såklart så hade jag pippi. Det gick ganska bra, jag hade ju sååå ont i ryggen efter plankan och i armarna så jag hade lite svårt att HOPPA också.

I början så är Pippi jättebra, men senare så börjar hon typ vakna och springa på, och när det är hoppning så blir hon ännu gladare.

Sandra min tränare sa ju att de var deras första riktiga hoppning efter lovet, så det är inte konstigt om de är pigga.

Det vet jag men var det tvunget att vara när jag hade redan ont och var trött:)

Men det gick ändå bra, så när hoppningen var slut så var jag jätte trött...

Jag hjälpte till att fodra hästarna sedan så åkte jag hem.

Jag tog mig lite att dricka när jag kom hem och mat sedan så gick jag o la mig. Tro mig jag somnade ganska fort:)

/horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 31 augusti 2011 18:04

Hej mina bloggare!

Det var försent att blogga igår så jag bloggar idag istllet om vad som hände mig:)

Jag är så stolt över mig själv asså. Vet ni vad jag gjorde i går:)

På gympan så hade vi fyra moment. Göra så många situpps och armhävingar som möjligt. Jag kan väl säga att jag kanske inte är bäst på det. Men sedan så skulle vi stå så länge som möjligt i 90 grader och plankan. Om inget vet vilken plankan är så är det den som är på bilden. Visst ser den svår ut?

Vet ni jag klarade att stå i sådan position i nästan 6 minuter!!!!!!!!

Snacka om att jag slog klassens eller skolans rekord! :P

Jag kunde knappast röra mig efter jag hade ramlat och gav upp. Det sämsta är bara att nästa tisdag så ska vi nämligen slå vårat resultat som vi fick nu.

Kanske det andra kan jag slå men inte 5 minuter i planka!

Så det är jag lite sur för att jag gav allt, det kunde väl jag göra nästa gång, jajaja gjort är gjort, hoppas bara att jag kan antingen komma bättre nästa gång eller likdant

Av Horsedyx - 29 augusti 2011 20:45

Hej mina bloggare!!!Jag sitter och tittar på robinsson nu. Men tar det lugnt faktiskt:)Har gjort lite läxor. Det är så tråkigt ibland asså...Men det ska bli kul imorgon. Dels så är det gympa på life. Det är ett gym somVi brukar gå på. Jag tycker det är roligare att gyma än att ha vanliga aktiviteter.Fast att spela fotboll i skolan är kul ibland. I våran skola så spelar vi fotbolls turneringVarje år, och de är kul!:)Men jag ska hoppa också på ridningen med Pippi!!Jag har typ längtat efter det ganska länge.Men jag gissar att jag kommer få träningsvärk.Men bloggar mer imorgon/Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 28 augusti 2011 19:31

Hello!

Hoppas att ni gillar och får lite tips om hur man kan lära sig rita hästar:) Jag lovar, jag kommer skicka in flera bilder:)

Jag har varit med en kompis nu, vi har badat. Jag är en liten badkruka men hon fick i mig.

Efter jag hade varit i en stund så tyckte jag att det var varmt och skönt:) Konstigt nog så är jag badkruka när det är 28 grader varmt i poolen.

Du är jag iordning gjord och är tött.

Det var bra för mig att bada lite för jag haren sådan träningsvärk.

Jag hade ju inte ridigt mycket på slutet så nu i torsdag har jag börjat.

Nej måste sluta blogga nu, måste göra lite matte faktiskt, måste komma igång med skolan, det är svårt. Sommarlovet sitter fortfarande kvar i mig.

Av Horsedyx - 28 augusti 2011 19:28

  

Av Horsedyx - 28 augusti 2011 19:25

 

Av Horsedyx - 28 augusti 2011 12:20

 

I love them!!

Det var dessa skor jag köpte i går när jag var på frölunda. Om någon undrar var någonstans jag köpte dem så var det på deichmann.

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards