Horsedyx

Alla inlägg under juni 2012

Av Horsedyx - 30 juni 2012 23:58

 

här har jag ritat av mig själv på en bild som amma hade tagit innan jag skulle på skolbalen eller rättare sagt "festen"

Är jävligt stolt om jag får säga själv. Ska lägga upp bilden senare den som jag ritade av:)


Av Horsedyx - 30 juni 2012 23:51

 

denna bild är jag såååå stolt över!!

Först är de att hon är precis ritad framifrån. Så man måste göra henne rak.

för de andra så är de svårt att göra ögonen så levande.

de tredje Propotionerna( vet inte hur de stavas riktigt) i hennes ansikte. T.ex mellan hennes ögon coh avståndet från ögonbrynen till munnen.

Fär de fjärde skuggningen.

och för de femte sista så var de mycket jobb med hennes hår.

men jag satt bara och tänkte på lockigt hår och lätt handen arbeta lätt, och känna som lockigt hår. Har skrivit mer om detta på ett inlägg i " How to draw" 





Av Horsedyx - 30 juni 2012 23:44

denna fina bild är jag ganska stolt över.

Den är också perfekt för er att se hur jag målar mitt manga hår och hud.

Först så målar jag med en hud färg penna. Sedan så tillägger jag brun färg på de ställen som blir skuggade. Sedan när jag har gjort de så tar jag ett sudd och suddar de ljusa delarna på kroppen. På de sätter så tycker jag att kroppen får ett djup i sig. Kanke inte de man ska göra men så gör jag:)

Sedan så är de likadant med håret. först så målar jag med den färgen som jag vill att min figur ska ha. I detta fallet grönt. Sen så lägger du tilll mörkgrönt där de kommer skugga. Och man kan lära sig var skuggan hamnar men jag gissar bara. man vet ju ändå lite var skuggan kan hamna.

När jag är färdig med de så tar jag suddet och suddar lite på håret så att de ser ut som de gläner i håret:)

Hoppas att de hjälper er lite:)

 

1. mörka partier på kroppen

2. sudda på de ljusa delarna

3. färglägg med hud färg




Av Horsedyx - 30 juni 2012 23:27

     

Tyvärr så kan jag bara ge tips på tjejernas kroppar för jag är inte så bra på killars.

Många tycker att händer och kroppar är de svåraste! men de tycker inte jag:) Ärligtalat så tycker jag att de är de enklaste.

Här har jag bara ritat snabbt några kroppar för att visa lite enkelt.

Många tycker att de hjälper med en sådan här docka. Men de tycker inte jag.

Jag kan få lite hjälp av den. För jag får fram formerna på de sättet att tänka. Men annars så ritar jag bara en kvinnokropp snabbt. Jag är så van nu så jag behöver inte riktigt någon hjälp med de nu längre.

Jag brukar titta på mycket tv-serier när jag var liten och även nu och då tittar jag mycket på figurernas kroppar och människors.

speciellt på deras poser. Man får ju bara mer och mer ideér på kropps-ställning tack vare dem.

t.ex denna, där får man även rörelserna i action:)

Bild nr.2 så har jag ritat två likadana kroppar. Där vill jag bara visa er att jag brukar rita kroppen först sedan så ritar jag dit kläderna. Vaf som är viktisgt när man ritar kläder så måste kläderna bli ritade som att de är ett till lager över huden.

Annars blir de inte trovärt.

 

Om någon undrar vart denna bilden kommer ifrån så är de Anime serien Clannad.

Om ni har någon fråga om denna serie eller andra så skriv gärna.

Tittar mycket på anime:)

   



Av Horsedyx - 30 juni 2012 23:10

 


Och nu kommer vi till ögon.

Om jag får säga de själv så tycker jag att själva ögonen är de viktigaste på bilden. själva blicken från människan avgör för mig om den är okej:)

denna bild som jag har ritat så har jag ritat ögats form väldigt kantig. De är bara för att få ögats form. Sedan så ritar jag fransarna och pupilen och skuggar så får ögat automatiskt lite avrundande form bara för att de andra lagret täcker de kantiga ställerna:)

Alla människor har olika ögonformer. de är därför ögon är så kul för då man aldrig göra fel. Såklart du kan rita för små eller för störa ögon men aldrig fel form eller så, för vissa ögon ser glada ut, visa ledsna eller annat format som ger en människa ett visst utseende.

Man ser t.ex skillnaden på ögonens drag beroende på vad du kommer ifrån. jag tycker själv att afrikaner och asiater som jag har helt olika ögon form. Så ögonformen visar också lite vad man är för typ.

 

och nu kommer vi till manga!  

Ni vet säkert att i mangans värld så finns de såååå mååånga olika slags ögon. Dessa på bilden är bara en liten, liten del av alla som finns:)

Och min egna åsikt så visar manga ögon verkligen vad människan har som personligthet. Och tjejen är gullig och glad så har de ofta stora öppna ögon. Är de lite mer mystiska och lugna har de mer avlånga ögon.

Vissa har enkla ögon och vissa har detaljerade ögon.

Jag brukar hitta på egna ögon som har vissa drag av andra ögon. Men när jag ritar manga brukar jag inte tänka på de utan jag ritar sådana ögon som jag kommer på för stunden till min karaktär.



Av Horsedyx - 30 juni 2012 22:54

   

hej mina tecknare!

Jag får lite frågor på tips hur jag ritar mina teckningar. så nu tänker jag visa er mer tips av mig.

Vissa har väldigt svårt att rita hår eller ögonfransar rätt eller fint:)

Ocj jag kan tro att de har med sin känsla och hand att göra. t.ex när jag ritar hår eller något som ska se lent ut så har jag aldrig en hård hand.

För när jag har de så blir de som på bilderna första motivet.

Men den andra så är jag mjukare och kan få fram en mjukare variant.

Vissa kan fråga mig- hur tänker du, när du ska rita en klänning som skrynklar sig? eller andra matrial?

- då svarar jag bara såhär- jag tänker hur ser för de första klänningen ut? Är den lång, kort? mjuk eller stel?

sedan så kan man ju alltid ta fram en klänning eller så har en kompis på sig en och du ritar av detaljerna, men jag tänker mig in som en klänning, eller rättare sagt som tyget.

Jag vet att de kanske låter konstigt men jag tänker och känner ett tyg framför mig i mitt huvud. Sedan så ritar jag bara med känsla.

De är ganska svårt för mig att beskriva de men de är så jag känner. T.ex när jag ritar ögonfransar känner jag som om jag skulle ta på mascara.

sedan kan man ju naturligtvis träna upp sig på de:)

Men tänk på de om du vill rita något lätt och lent så ha mjuk hand... men om du ska rita något hårt eller stelt, då kan du ta i lite med handen:)



Av Horsedyx - 30 juni 2012 22:31

  

Hej mina bloggare!

Hoppas att ni inte har slutat hoppas på mig, Jag glömmer i bland att blogga:)

Men jag lovar att jag kommer titta förbi lite då och då:)

Som de ser ut nu så kommer vi nog inte att resa utomlands, så de blir häst:) De kommer bli kul hoppas jag. Pappa ska ringa dem imorgon och fråga så ska väl jag åka och titta på häst.

Visst är de en fin bild? jag försökte ta ett fin kort lite sådär proffsigt, men jag kan ju inte direkt säga att de blev såååå fint....:p

Jag gör faktiskt inte så mycket, har tagit de lugnt. Varit med kompisar mycket så jag tog ett litet break nu.

Vad jag har gjort mycket är ju såklart ritat.

Hur skulle jag överleva utan att rita? Jag har ritat varje dag nu dessa senaste veckorna. Jag skämtar inte med er jag menar verkligen ALLA!!

Jag har nämligen ett litet projekt. Jag började med detta tror jag 2009 eller 2010 att rita kort. Inte vykort utan häst kort.

När jag började med detta så var jag ganska insirerad av bellasara korten och tänkte- varför gör jag inte egna?

Och nu har jag gjort de.

Vill bara säga detta till er som kanske vet vad bellasara är, skriv inga frågor om bellasara för jag kan inte något om de längre eftersom de företaget utvecklas hela tiden!


så jag har räknat alla mina kort, tro de eller ej men jag har kommit upp i 487 st kort!!!

Jag är lite galen!!:P Ska ta kort på vissa kort och lägga in de på bloggen senare:)






Av Horsedyx - 17 juni 2012 12:35

God morgon mina läsare!

För mig är de morgon. Nu när jag har sommarlov så kommer jag nog sova ganska länge. men jag har bestämt mig för att jag inte får sova till t.ex klockan 2.

Då försvinner ju hela dagen för en:)

På tala om sommarlovet. Jag har lite svårt att bestämma mig. Jag brukar aldrig ha svårt för att bestämma mig, för om jag ska säga de själv så är jag väldigt bestämd av mig.

Om någon visar mig 2 st klänningar så vet jag direkt vilken klänning som är finnast enligt mig.

men denna gång så är de jätte svårt.

Jag har en kompis som ska hyra häst en gång till, och då tänkte jag, " varför inte hyra häst med henne?"

Så vi började fundera på att hyra häst denna sommar. Jag har aldrig gjort de. Så de kunde ju vara roligt.

Men åandra sidan så vill jag ju åka ut och resa igen!

Till mitt kära land italien.

Svårt val, vi kan ju inte direkt göra båda saker. de strular lite också för mig, och mamma och pappas lov.

Eftersom Mamma studerar så har hon inte så långt sommarlov. men jag och pappa har ungefär likadant lov. Och som ni förstår vill vi ju göra allt tillsammans så vi måste kunna pussla ihop det också:)

BRA MED HÄST

#har aldrig gjort de

#har någon att hyra med

# jag kan hyra hästen veckovis ( alltså hur kort-eller långt jag vill )

DÅLIGT MED HÄST

#jag blir trött på de

#får inte resa

# knaske inte kommer på andra tankar än skolaN

BRA MED RESA

# tycker de är kul att att resa

# shoppning:P

# kommer på andra tankar

DÅLIGT MED RESA

#har gjort de förut

# får inte hyra häst

# jag kanske ångrar mig

så vad tycker ni att jag ska göra?

 

tagit bilden själv:)

 

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards