Horsedyx

Alla inlägg under september 2012

Av Horsedyx - 27 september 2012 10:11

 

Det var länge sedan jag målade mina naglar, dels för jag bet på dem men nu har jag plötslingt sutat, jag vet inte hur länge jag har gjort det men jag vet att jag har gjort det väldigt, väldigt länge och en dag på sommarlovet så plötsligt slutade jag så nu kan jag säga stolt att det är mina riktiga naglar, nu är denna bild gammal så dem är lite finnare idag:P

 

Om någon undrar så gjorde jag prickarna med en knapp nål. Jag doppar nålhuvudet i färgen och sedan trycker på huvudet mot nageln så blir det fina runda jämna prickar.

 

/ Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 27 september 2012 10:10

 

Kan ni läsa texten? ;P

Av Horsedyx - 27 september 2012 09:59

   

Visst är det coolt?

 

Vi håller på med perspektiv i bilden. Den andra bilden är jag inte riktig färdig med där när jag tog kort på den men idag så är den färdigt.

Som jag hoppas att ni har sätt så ritar jag ju väldigt mycket men aldrig något sånt här. Det är därför jag tycker det är lite roligt för jag lär mig något nytt!

 

Jag kan säga er att det är svårare än vad det ser ut för din bästa vän blir liksom linjalen istället för handen nästan.

Och jag är så van att baar rita hur jag vill och lyckats anpassa mig på sättet, men du så måste jag ha ett verktyg hela tiden för att lyckas.

Men när man väl har kommit in i själva alltet så blir det lättare och lättare för varje gång.

Jag måste säga att det är jäkligt cool effekt när man gör detta.

 

Om ni vill så kan jag lägga ut på bloggen hur man gör dessa bilder.

Detta kallas för perspektiv.

Av Horsedyx - 27 september 2012 09:48

Jag är sååå nöjd över mig själv!...

 

jag tvingade mig själv att göra lite läxor igår kväll istället för att ha roligt på datorn. I skolan eller gymnasiet, jag brukar säga skolan ändå:P

så har vi ett stort projekt om tobak.

Vi ska göra en stor redovisning för de liteyngre om tobak, alkohol och droger. Och såklart ska vi ju lära ut att man aldrig ska börja!.....

 

Det är ganska lätt att hitta " vad är en drog?" och andra lätta frågor, men det är jäkligt svårt att hitta frågor som " varför dricker man?"

för det är ju helt olika åsikter varför man dricker. Tack och lov så hittade jag ett resultat om vad folk i sverige tyckte om det.

Men såklart det är lättare att hitta frågor som är baserat på fakta istället för fördomar eller åsikter.

 

Jag tycker detta är ganska intressant om att läsa och sedan lära andra eller rättare sagt påverka andra om detta. Sedan har jag aldrig varit ett fan på att redovisa med man förmedlar ju ändå något om det går bra:P

 

Det är faktiskt en bra fråga " varför börjar man dricka?" eller göra annat av dessa saker?

/ Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 27 september 2012 09:36

Hej mina läsare!

 

Jag är ledsen att jag inte har haft tid till att blogga. Jag har haft mycket för mig nu, t.ex att göra lite läxor så att jag inte ligger efter:p

 

På något konstigt sätt så lyckas jag alltid komma lite efter, inte det att jag struntar i läxor, utan att jag är sååå långsam på allt. Förutom att rita om man nu ska säga något om mig:P

Jag lyckas ju ligga lite efter i slöjden och det är ju inte sååå bra....

Men förr, förra veckan så blev jag äntligen färdig med min jeansficka.

 

Själva modellen var ok att sy och fixa men overlocken som man gör på kanterna den jäkla maskinen var inget att lita på. För på ena sidan så finns det en vass kniv, och du kan tänka dig vad som händer om maskinen syr fel

- den cuttar av allt den får tag i!!! - 

 

Men jag hade ganska tur för jag lyckades tämja den där maskinen så den cuttade bara av lite lite, så man ser det inte:P

detta blev reslutatet.

   


hoppas du tycker det är fint!!! Jag är själv ganska nöjd för att vara dålig på textil



Av Horsedyx - 27 september 2012 09:33

    

Av Horsedyx - 18 september 2012 23:28

Av Horsedyx - 18 september 2012 23:14


Hej mina vänner!

 

Jag vet att det är lite sent men jag har tid, eftersom jag har studiedag imorgon!!!!

Det är så jäkla härligt, jag behövde verkligen den dagen imorgon. Jag brkar ha det ganska lugnt i mitt liv så tycker jag men nu det senaste så har jag haft fullt upp. 

När jag kommer hem i veckorna så hinner jag äta lite läxor sedan typ gå och lägga mig.

Men nu när jag är ledig så kan jag vara lite längre uppe och sova längre:)

 

Ja idag hade jag en vanligt soft Tisdag, det är typ tisdagar som är härligast, för först har vi spanska i en timme, sedan så går jag och en till från lektionen bara för våran andra lektion börjar mitt i, alltså bilden. Så vi missar ju en stund av spanslan så vi tar igen den på eftermiddagen.

 

Sedan så har vi den långa bildlektionen som jag älskar med hatar...

Ne... jag kan inte hata bild, det är bara så att vi har en sådan sträng lärare, jag är verkligen inte van vid en bild lärare som är hård. För jag har typ alltid varit hos bildlärare som älskar typ mig

och tycker jag ritar fint.

Men jag tror att min bildlärare tycker jag ritar fint, det är bara att han arbetar lite annorlunda än var grundskolors bild lärare gör.

Dels så har jag ju valt en bild inriktning så då borde ju lärarna vara bättre.

 

Sedan så läste jag en bok på svenska lektionen för vi är tvunga, sen så hade jag och en kompis skön spanska sedan så fick vi gå hem efter det:)

 

Sedan så hade jag en träff med en gammal kompis.

Det var kul att träffas eftersom det var såå länge sedan. De är typ det som ändras nu när man börjar i en annan skola och skilj från andra, men på ett sätt tycker jag att det är skönt för då kan man träffa dem man gillar bara och ändå ha en annan relation från dem:)

Så det var kul:)

Så imorgon så kommer jag sova lite extra men sedan åka till centralen för att träffa en kompis!!

 

Men nu ska jag göra mig iordning snart, är faktiskt trött efter allt så

puss och godnatt

/ Horsedyx <3<3<3

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards