Horsedyx

Alla inlägg under juli 2012

Av Horsedyx - 29 juli 2012 11:18

God morgon vänner!!:)

Nu är jag i stallet och pysslar om min lilla häst Hot:)
Han var sååå lerig idag, men nu så skiner han:p
De är sista dagen med Hot!!! Tråkigt men ända lite skönt för då har jag tid med annat:p
Vi ska ut och rida igen till min kompis stuga, som inte lågt här ifrån, så de kommer bli en härlig runda:) men måste gå nu, ska göra färdig maten och sedan ge oss iväg, bloggar senare:p

/Horsedyx<3

Av Horsedyx - 27 juli 2012 17:25


Av Horsedyx - 27 juli 2012 17:19

Hej mina vänner!

Härligt att de är sååå fint väder idag:) perfekt dag att rida ut i skogen och hoppa lite terräng!!:)
Och de var precis vad vi gjorde:) jag hämtade Hot som vanligt och pysslade om honom, hans öga var mycket bättre än igår. Hot är såå känslig mot flugor och annat så han har fått lite utslag och de ena ögat var lite irriterat. Men jag tog på honom en flugmössa så de blev bättre.
Sedan när jag och min kompis hade sköt färdig så började vi sadla och göra redo inför ridturen. Senare så red vi till fältet där alla natur hinder va,
Jag har aldrig hoppat över höga eller stora hinder ute i skogen eller så förut, pytte lite, men de var sååå kul, och de tyckte Hot också, så han blev väldigt pigg:) de var väldigt kul, speciellt de hindret med stockar på varandra för jag vågade hoppa de, vanliga hinder hoppar jag men natur hinder är jag lite feg på.
Här är några bilder på när jag hoppar, tyvärr så är de inte tagna så nära....
Sedan efter den roliga ridturen så var både Daisy och Hot sååå svettiga, så dagen slutade med en liten dusch:)

Av Horsedyx - 23 juli 2012 15:25

Hej mina vänner!:)

Sitter nu i bilen på väg hem från stallet:)
Hästen med bläsen är "Hot"
De var min första dag med honom, och herregud vilket kalas de blev, först så tittade vi på tavlan för att se vilken sorts hage Hot gick i, då missförstod jag och pappa och trodde han var i en annan hage långt, långt borta... Så vi åkte dit och såklart hittade vi honom inte, då fick pappa tag i henne som äger hästarna och hon berättade att Hot stod i en hage bakom ridmanegen... Vilken miss!!!:p
Ja, ja tillslut så fick vi tag i hästen:) sedan så sköte jag och gjorde iordning för ridning, min kompis hade beställt en ridlektion så jag fick rida själv denna gång. Men de var bara bra, för att jag fick tid att rida in på honom:)
Hot var underbar, han påminde sååå mycket om Pippi på min ridskola, var väl därför jag gillade honom, så jag är glad att min sista vecka i stallet är med honom:)
Föresten den andra bilden är de daisy, Hots ögon påminner om indie's ögon:p

Av Horsedyx - 22 juli 2012 23:03

Fina va!!:) jag fixade dessa på iphonen, men hjälp av appen "piccollage" någonting:) en av bilderna har appens logga med sig:)

Av Horsedyx - 22 juli 2012 21:29

Läs denna! Den är för skön!!:)

Av Horsedyx - 22 juli 2012 21:26

Jag är så glad!! Äntligen så har bloggplatsen kommit på iPhone!:)
Jag har verkligen väntat på de, så jag kanske hinner blogga lite mer än vad jag har gjort:)
Jag hinner inte alltid gå till datorn, sedan så krånglar datorn lite med att lägga in bilder:)

Men vad jag har gjort är att jag bestämde mig att hyra häst iallafall:) de var väldigt kul, jag hyrde en häst som hette yggdrasil "ygge" de betyde typ livets träd eller något i den stilen:) p.s på bilden så är han lite smutsig, han kom precis från sin leriga hage:)
Han var jätte mysig, de ända som var lite jobbigt var att han var lite trög, slö....
Men jag väckte upp honom när jag red:p
Sedan så hyrde min kompis en häst som heter daisy, Daisy är hästen som är mörk, mörk brun. Tyvärr så fick jag inte in bilden på henne.
Vad som är bäst av allt är att min kompis har ett hus väldigt nära stallet så vi rider ibland ner till hennes hus:)

Denna vecka så var ygge redan ut hyrd, så jag har haft en paus från stallet en hel vecka, men nu imorgon så ska jag komma igång igen, fast denna gången så ska jag hyra en annan häst, HOT...
Och jag hoppas att han är lite piggare än var ygge är:) jag kommer blogga mer om Hot imorgon:)

Av Horsedyx - 22 juli 2012 21:13

Hej mina vänner!!:)
Har haft så mycket att göra nu!
Kommer skriva ett inlägg om vad jag har gjort, dessa veckor men först så ville jag lägga in en till teckning som jag har gjort:)
Hoppas att ni tycker den är vacker!:)

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards