Horsedyx

Alla inlägg under december 2008

Av Horsedyx - 23 december 2008 11:33


Av Horsedyx - 22 december 2008 20:58

Jag ställer frågorna och du svarar.

Fråga 1: Vilket ursprung(Land) kommer rasen i från?

Fråga 2: Vilken färg har rasen?

Fråga 3: Vad är rasen för kategori? Halvblod kallblod eller varmblod

Fråga 4: Hur många hästar är det på bilden?


Av Horsedyx - 22 december 2008 20:27


Av Horsedyx - 20 december 2008 12:56

Hej

Jag vet att vissa vill veta mer om mig, så jag ska berätta lite mer om mitt liv.

Jag är 14 år och älskar hästar så klart.

Jag älskar också örhängen. Jag har så många så jag har tappat räkningen.

Nu när det är jul lov så kommer jag att sakna mina klasskompisar.

Hästar är inte bara mitt intresse, att rita är det bästa jag vet. Hästar,människor och kläder.

Alla i min klass är imponerade när jag ritar. 

Oftast det jag ritar blir bra.

Senare kanske jag ska sätta in en teckning jag har gjort.

Det jag brukar göra på dagarna  är att rida, fast mest rita och vara på datan.

Och jag gillar häst spel såklart.

Jag är medlem i Pollux-klubben en bokklubb för såna som älskar hästar.

Häst tidningar gillar jag också. Min häst,Jessy,Wendy och Penny läser jag.

Min häst är bäst.

Hej då!

Av Horsedyx - 19 december 2008 16:01

Gud vad skönt med jul lov.

dem här spelen kan man se på Game och du kan gå in på www.ginza .se eller com.

Dem här spelen kan kosta mellen 200 till 500 kr. Tror jag jag har glömt.

Men jag kan säga att detta spel är roliga jag har nästan alla häst spel som har komit.

Så om ni har frågor så kan jag nog svara på dem.

Och tack att ni komenterar då kan jag göra bloggen roligare.

Men nu börjar jul lovet och jag ska bara vara med kompisar och ha det bra det ska väll ni också ha.

Vad brukar ni ha som avslutning på skolan.

Vi börjar med att gå till kyrkan. Det är okej men jag gillar det inte.

Men det är vacket i en kyrka.

Efter det så brukar vi fika sen hem.

I bland är det tråkigt i min skola för ingen i min klass gillar hästar. Men hon som har Garysoft kan prata hästar med mig. Vi har väldigt roligt i hop.

Men i morgon är det den första jul lov dagen. Och sen är det dags att baka peppar kaks hästar. Jag har formar som är hästar och dem är jätte goda.

Vi ses sen hejdå

God Jul....


Av Horsedyx - 18 december 2008 21:38

Detta är ett jätte roligt spel. Det finns på wii och det andra konsolerna. I detta spel är lika roligt som My Horse and Me men detta är ett äventyr. Du spelar som Lilly en tjej som bor på en ranch. Men en dag blev ranchen hotad av att lägas ner men då ville Lilly rädda ranchen och hon var tvungen att tävla in vinnst pengarna.

Lilly träffade en ridtränare som alla hade sagt att han kunde tala med hästar.

I detta spel så får du avla. Du får 6 hästar under detta spel. 2 unghäst boxar finns det om du avlar men det finns bara en föl box. Så du får avla i taget.

Du får tävla och vinna lokal tävlingar för att komma vidare.

Och det handlar om att Lilly ska vara den andra som kan tala med hästar.

Horsez ranch adventures har världens vakraste natur.

Och bra grafik.

När du rider på dina full lärda hästar så ser du ett underbar värld.

Ha kul med detta spel och utforka saker.

Jag kan säga detta ska du köpa

p.s SPELET ÄR PÅ SVENSKA!

Av Horsedyx - 18 december 2008 15:01

Detta spel är väldigt fint gjort. För mig gäller det bara galoppera och 5 stjärnor. På bilderna kan du se på spelet. Du får välja vilken färg som häls på hästen och det finns över 10 hoppbannor. Hästen hoppar av sig själv men du styr hästen, du får också välja vilka kläder din profil ska ha. Och de finns 5 kategorier men det finns 10 eller 12 bannor på varenda kategori ocg visa är t o m äkta hoppbannor.

Spelet är på engelska men textat på svenska.

Om du inte tävlar sköter du kanske din häst men du kan bara borsta och duscha din häst.

Varje banna eller skötsel du gör kan du vinna saker som sadlar,täcken,kläder,skor allt möjligt.

Eller varför inte spela några roliga minispel. Har du mine som en häst? eller spargrisen eller finn fem fel kanske och det finns balonger du ska fånga med hjälp av en regnboge. Välj vad du vill allt är lika roligt.

Men jag gillar mest spargrisen. den går ut på att du ska hoppa över så många hinder du kan. Och varje hinder bär på pengar och sen när du har till räkligt så går du till grisen.

Tack vare minispelen kan du också få bonus saker. Och på tala om bonus det fins rekord du kan slå t ex att hoppa 500 hinder sammanlagt. Sammla 50 diamantert på spargrisen eller fånga fläst stjärnor på ridlektionerna.

Men My Horse and Me är bästa spelet som finns. Och det finns redan My Horse and Me 2 men ettan är bäst.

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards