Horsedyx

Alla inlägg under december 2010

Av Horsedyx - 19 december 2010 21:55

Av Horsedyx - 19 december 2010 21:22

morgon dagen ska jag i skolan åka pulcka...

Det kanske låter konstig men imorgon så har jag klassensdag och då har skolan eller jag vet inte, men någon bestämt att vi ska åka pulcka. Jag har ingen lust med det imorgon...

Men sen på slutet av dagen så ska vi göra en rolig julklapps lek som vi brukar göra i skolan.

Det går till så här: Att lärarna ska köpa ett par presenter och slå in dem ganska svårt så man inte kan gissa vad det är. T.ex något stort paket kanske innerhåller en liten kopp. Sen ska man kasta en tärning och om man får nummer 6 så får man ta ett valfritt paket i högen. Alla paket ska komma ut, men det roligaste är att alla inte får kanske presenter det beror på hur mycket tur man har. Men sen när alla presenter är ute, och sen någon får en 6 då får han/hon välja av vilken person han/hon vill ta ifrån. Så det kan sluta med att en person har 3 presenter och jag bara 1. Så man kan aldrig veta vem som vinner.

Det är typ det vi ska göra imorgon.

Hoppas jag får en present:):):):):)

Av Horsedyx - 19 december 2010 21:01

... hela dan i dag. Det är så skönt,I Helgen har det varit mycket. 

Först i fredags så hade vi bara dö tid. Om man skulle vara ärlig så skulle vi inte behöva vara i skolan. Men man måste vara i skolan i ett par timmar. När jag kom till skolan skulle vi städa hela klassrummet och såklart tog det en stund. Efter det hade vi en lång rast.

På den lilla rasten blev man lätt rastlös, så alla röstade på att titta på en film efter lunchen.

När vi skulle äta lunch så var inte maten god. Så typ ingen i klassen åt så mycket. Sen tog det en stund att plocka bort maten och allt.

Vi började kolla på filmen men den var sååå tråkig så ingen tittade vidare på den. Så gick tiden men långsamt. Sen kom våran lärare och sa att vi hade rast. Den jätte lång rast. Så det blev tråkigt igen för man hittade inte på något att göra.

Alla ville gå hem för det var så tråkigt, och det är ju typiskt, vi brukar sluta klockan 13:00 på fredagar men just i dag som var tråkigast fick vi sluta 14:00:(

Gissa om jag var trött på det...

Sen efter skolan så åkte jag och några kompisar till frölundatorg. Efter den shopping rundan var jag helt slut vi var där typ i 5 timmar:9 men det var jätte kul. Och såklart hittade jag julklappar att köpa:)

Sen i lördags var jag trött när jag vacknade för jag hade varit uppe sent. Jag var med en kompis och gjorde saker, sen efter det så åkte jag och mina föräldrar på en glöggfest hos ett par andra kompisar så jag kom sent hem igen.

(så ni bara vet jag kan nästan vara hur länge uppe som hälst, men jag blir väldigt trött nästa dag) Sen idag har jag tagit det lugn, så jag orkar med morgon dagen.


Av Horsedyx - 16 december 2010 22:19

Hej igen...

nu har jag ridigt. det var jätte kul idag, för jag fick en ny häst. En jätte gullig liten brun ponny. Hon heter Fanny, jag var lite nervös när jag fick veta att jag skulle rida Fanny. Hon är den nyaste i stallet så det är inte många som har ridigt henne.

Men när jag hade ridigt henne så sa jag bara till pappa:

PAPPA JAG SKA KÖPA DEN HÄSTEN!!!!

Fanny var så bra, hennes trav var som att rida på moln. Först var hon väldigt spänd och väldigt snabb, men sen när man hade ridigt henne en liten stund så blev hon lugnare och jätte fin. Hon gick på tygel hela tiden. Det var sån härlig känsla.

Tyvärr när vi skulle galoppera så blev det lite konstigt. Eftersom Fanny är så ny har hon inte riktigt hunnit fått en sadel som passar perfekt på henne så hon lånade en annans häst, så sadeln klämde lite på henne och Fanny är så känslig så hon ville inte riktigt galoppera som vanligt.

Men som tur så arbetade vi mest i trav och det var där hon var apsolut skönast att rida.

Jag lovar er, om hon blir till salu ska jag köpa henne direkt:)

Det var länge sedan jag fick en ny favorit häst efter min favo häst Lacoste...

Men nästa gång är det sista gången så vi ska rida gymkana.

Jag lovar jag skriver hur det har gått för mig:):):):):):)

Av Horsedyx - 8 december 2010 19:15

Stenbocken: Du är väldigt ordningsam och gör fina saker. Känner dig glad och saknar dina kompisar i stallet. Speciellt din favorit ponny. Men du vet att du ska dit snart så får du träffa alla.

Men när du är hemma har du julfirande med din underbara släckt...

lycko tal: 18

favorit färg: grå

häst färg: Isabell

häst ras: shire

 

Vattumannen: Du ska snart börja rida lite mer extra lektioner för att bli ännu bättre. Det passar dig perfekt.  Du är väldigt ivrig att börja träna mycket. Men låt det inte bli för mycket du måste hinna med skolan också. Men du är målmedveten och uppnår ett bra resultat...

lycko tal: 23

favorit färg: svart

häst färg: Svart(rapp)

häst ras: Engelskt fullblod

 

Fiskarna: Det är för kallt att gå till stallet, du tar tiden att mysa och lyssna på bra musik. Du är en bra drömmare och har livlig fantasi, du kan drömma om dig själv med din favis häst. Men du får va på din vakt så du kan skilja drömmar och verkligheten...

lycko tal: 2

favorit färg: lila

häst färg: skimmel
häst ras: Andalusier

 

Väduren: Du är stark och behöver din fritid att göra roliga saker och vara i stallet. Vissa kan undra var du får all din energi ifrån. Du är i perfekt form och inget kan hindra dig just nu. Du kan t.o.m vinna en tävling...

lycko tal: 5

favorit färg: brun och ljus brun

häst färg: fux

häst ras: Exmoore ponny

 

Oxen: Dig kan man alltid lita på. Du är trogen och snäll kompis. Du känner dig trygg om allt är som det ska vara. Du kan ha lite svårt med förändringar.

Men det kan ta en stund i träningen för att bli bra utförda. Kanske din häst inte är i så topp form. Men tillslut ger all träning ett resultat...

lycko tal: 52

favorit färg: turkås

häst färg: skäck

häst ras: Tinker

 

Tvillingarna: Du är nyfiken och vill veta allt. Men du har lite problem med det för du är så mycket i stallet. Du är omtyckt i stallet, och tar träning på bästa sätt. Du är trygg på häst ryggen och planerar väl nästa steg.  Du njuter bara av att vara på häst ryggen.

lycko tal: 11

favorit färg: gul

häst färg: brun

häst ras:  Arabiskt fullblod

 

Kräftan: Du tar värkligen väl om din häst gemfört med de andra. Du gosar med din häst hela tiden. Och du är väldigt sällskapsam så du tackar inte nej till en lång ritt i skogen med dina vänner. Men sen när det blir kallare dras hela gänget till manegen...

lycko tal: 27
favorit färg: röd,

häst färg: Vit

häst ras: Fredriksborgshäst 

Lejonet: Du gillar att vara i centrum ofta. Så du vill gärna hoppa högst än andra, och visa vad du går för. Du har lite svårt om någon annan är bättre än dig men du försöker att göra så gott du kan och din häst...

lycko tal: 30

favorit färg: guld

häst färg: svett fux

häst ras: paso fino

 

Jungfrun: Du planerar hur vardagen ska se ut. Det innebär att du blir irriterad om inte något blir som du vill. Du måste lära dig att koppla av och bara ha kul med dina vänner. Du och dina vänner kan gå till stallet och umgås där lite...

lycko tal: 4

favorit färg: rosa

häst färg: brun skäck

häst ras:  tennesse walking horse

 

Vågen: Du har lätt att visa dina känslor till folk, men akta så du inte visar för mycket. Du är alltid på din vakt så inget obehagligt händer dig eller din häst. När du känner att du vill vara i fred hälsar du på din favorit ponny...

lycko tal: 13
favorit färg:orange

häst färg: black

häst ras: konik

 

Skorpionen: Du är hemlighetsfull och tyst. Men det är också ett tecken på att du kan hålla hemligheter. Som dina vänner kan ha nytta av i framtiden. Ni brukar ha kul med kompisar i stallet. Du rider ut mycket med de när vädret tillåter.

lycko tal: 26

favorit färg: turkås

häst färg: mörk brun

häst ras: hannover

 

Skytten:Du tar tillräckligt med lektioner, du är väldigt sugen på att rida du kan inte riktigt sitta hemma och ta det lugnt. varför inte ta med sig hela familjen på en lång ritt i skogen så får de känna känslan att rida. Sen har du något att berätta för dina kompisar i stallet...

lycko tal: 9

favorit färg: vinröd

häst färg: stickig hårig

häst ras: alter-real

 

 


Av Horsedyx - 8 december 2010 18:52

Nu är det frågesport igen:)

Fråga 1: Vilken sport kallas detta?

Fråga 2: Vilken flagga har ryttarens färger på sig?

Fråga 3: Vilken häst ras används oftast i denna tävling?

Fråga 4: Vilken färg har hästen?

Fråga 5: Vad har hästens färg för ryckten? (t.ex den är oftast lugn...)

Fråga 6: vad är det för underlag som häster galopperar på?

Fråga 7: Varför har hästen saker runt ögonen?

Av Horsedyx - 8 december 2010 18:36

  

Finn fem fel

den översta är rätt lycka till!!

Av Horsedyx - 8 december 2010 17:58

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards