Horsedyx

Alla inlägg under maj 2012

Av Horsedyx - 20 maj 2012 17:00

Hejsan svejsan mina läsare!

visst är det härligt väder!!?

Perfekt dag att öppna poolen! Men tyvärr så är de ju såklart förkallt att bada. Ialla fall för mig, jag är ju en badkruka, de är lite kul för jag älskar att bada men de måste vara perfekt tempratur för mig för att jag ska bada:)

men vi har haft lite problem med poolen att starta igång den, men äntligen så har allt fixat sig så nu är den öppen!

de är ca 15 grader nu tror jag. Och de är alldeles FÖRKALLT för mig, så jag får nog vänta några dagar tills de är färdigt.

jag inviger min USA-bikini som jag har köpt.

Igår så var jag ju i stallet nästan en hel dag. Vi rykte av lite man så hästarna skulle bli fina, klippte svansen och fixade örona. Sedan så putsade vi utrustningen och hade sedan sittsträning med varann. De var en som långskerade( vet inte hur de stavas) och sa till den som satt på hästen vad man skulle förbättra eller tänka på:) 

Det var kul, lärorikt också.

Ja de var väl typ de vi gjorde. Så innan vi åkte hem så fikade vi lite också.

Vet ni vad jag har mer gjort?

Blåst såpbubblor!!:P mamma hittade en flaska i skåpet som jag hade när jag var liten. och såklart ville jag ju testa!

Jag fick verkligen en tillbaka blick när jag gjorde de. Jag kommer ihåg när jag var liten och gjorde det:)

Good days!!

Och nu gör jag inte så mycket, slappar mest. Lyssnade för en sekundsen på "call me maybe"

/ Horsedyx

Av Horsedyx - 19 maj 2012 13:34

jag var ute och hittade detta fantastiska paket:) Visst är de fint?  

väskan ska jag ha till balen nämligen. Passar perfekt till mina smycken som jag ska ha på mig då. sedan så tog jag tre par örhängen. Väskan och örhängerna är köpta på glitter och bikinin på Ginatricot.

Jag bara föll för bikinin. Jag bara kände " den måste jag prova" sedan så passade den perfekt och jag fick köpa den:)

avslutningsfesten

Nog om de nu ska jag berätta vad jag hade tänk mig ha på mig på balen om de går som jag vill.

Det är såhär att jag vill bära en långklänning på balen, grejen är bara att våran klass är inte direkt intresserade av detta på de sättet som jag är så alla kommer väll gå med korta klänningar. Och jag vill ju inte vara den ENDA som har de. Men iallafall även om de skulle vara så, så får jag ändå leva med de för jag vill sååå järna ha den klänningen för min mamma har sytt den:)

har inga kort på allt nu men kommer lägga in bilder senare:) Men klänningen är helt svart. Sweethearts formad, ( alltså urrigningen ser ut som ett hjärta ) sedan så sitter den lite hårdare vid midjan och ger klänningen en slags form. Klänningens längd slutar precis åvanför fötterna så man kan precis se skorna:) Jag kommer ha den väskan och turkos matchande smycken samt skor till. Inte så höga eftersom jag ska vara på festen länge, länge så jag måste orka gå hela kvällen:P

Skolavslutningen

där tänkte jag ha en vit kort klänning som jag köpte på ginatricot. Ni har säkert sett den, den har spets överallt och är nästan som en liten dräkt där uppe, alltså heltäckt. Den är sååå cool. och då ska jag ha mina höga gröna klackskor som ni måste ha sett:)

Så på balen ska jag nog klä mig som på en bal och på avslutningen ska jag klä mig sommrit och coolt:P

ja,ja nu måste jag göra iordning mig, för jag ska till stallet ( träningsgruppen ni vet) ska vara där från 15:00- 19:00 en lång dag asså:)

hejdå!!!

/ Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 19 maj 2012 13:17

 


Hej på er alla!

Det var länge sedan jag bloggade. Tro inte att jag kommer sluta de är bara de att jag inte alltid har något att skriva om,eller har tid:)

Men nu hittade jag lite tid:)

tänk er de är inte mycket kvar på skolan nu. Jag tycker faktiskt att de ska bli både kul och jobbigt.

Vad som är kul är ju att jag kom in på mitt gymnasie val och kommer få läsa till de jag vill bli:) sedan så är de ju lite synd att lämna sin klass som man har gått i tre år.

Men ja,ja jag tar dagarna som de kommer:)

Men påtala om skolan och sådant, så har ju vi "balen" att se framemot. jag kommer ihåg när jag var liten och bara längtade efter balen. Jag ska skriva ett inlägg vad jag hade tänkt mig:)

Men vad ni ser på bilderna så har jag gjort två kort med min kompis. Hon skulle nämligen till två av hennes kompisar som jag också känner och ge de korten för de har komfirmerat sig. Och hon behövde lite hjälp med att göra korten:P

Så jag och hon tog upp massa fina papper och satte igång.

Och såklart så målade jag lite fina blommor på korten med aquarell. själv tyckte jag att de blev fina, och de tyckte dem med:)


Av Horsedyx - 1 maj 2012 15:49

Visst är det härligt med vår. Det var länge sedan de var så härligt väder:)

så hela familjen åkte till frölunda för att lämna tillbaka lite saker som vi har köpt:)

 

Jag är ledsen men jag hann inte snurra på bilden innan jag laddade ner den, men ni ser säkert vad det är. Jag kan berätta det är en av de snyggaste byxor jag har köpt!

De sitter så snyggt och är så läckert mönster. Lite ormskins liknade... köpta från Lindex.

Sedan så passade de ju att köpa detta vår outfit. En lila tun skorta från Ginatricot. Och de roliga lila shortsen kommer också därifrån. Jag sitter faktiskt i den outfiten nu när jag bloggar:P Det är ju såå skönt nu när de är varmt ute.

sedan så fick vi en liten bonus på ett halsband också. Ascoolt om jag får säga det själv:P

 

Sedan höjdpunkten!!

Vi skulle köpa ett par paladium skor till mamma och då hittade jag dessa skönheter:) Passar perfekt till min skin jacka som är exakt i den färgen. vet inte hur höga dessa är men höga kan jag säga:) Köpte de på öppet köp men har bestämt mig att jag ska behålla dessa nu:P  

Av Horsedyx - 1 maj 2012 15:41

  Jag har ju sagt förut att jag inte vill lägga in mode bilder som jag har ritat för att jag inte vill att de ska bli kopierade av andra. 

Men om någon vill något med vissa bilder så fråga gärna!! för jag vill inte att vem som helst ska ta dem:) Jag brukar inte vara snål med mina bilder men uppskattar om ni frågar mig om ni ska göra något särskilt ( speciellt när jag lägger in någon slags mode bild)

Denna bild ligger i min mode perm. jag tänkte att ni skulle få en liten smakbit om vad jag ritar i mina permar.

Om ni vill fråga något speciellt om klänningar eller mina modebilder? så får ni gärna kommentera eller ställa fråger till mig så ska jag direkt svara på dem.

Om det är något speciellt så kanske jag lägger ut mera av mina modebilder:P

Av Horsedyx - 1 maj 2012 15:38


Den är sååå söt!

Om man nu inte vet var man ska förvara sina ringar så köp en sådan!!!

När jag fick se den så smälte jag. Det är inte min utan min kompis. hon köpte den i London, vet inte vad märket hette så om ni vill ha en egen så får ni leta:P

eftersom jag ÄLSKAR skor så tyckte jag så mycket om den. Så ni bara vet så är den inte så stor. Bra ringhållare och prynad på din bänk eller hylla:P 

Av Horsedyx - 1 maj 2012 15:30

vet ni vad jag gjorde i söndags?

Jag var i stallet ( träningsgruppen) för att ha lektion. Och våran ridlärare hade bjudit in en tjej som jobbade med hästar som gör tricks.

Det var jättekul att titta på.

Hästen var jättefin. påminde lite om en häst som har varit i vårat stall " beauty" fast hon var lite vitare än denna häst:)

   

vad jag märkte var att hon hade temat lila. Grimman var lila och täcket var lila. Det var jättegulligt:P

Efter hon hade visat upp, fick vi fråga frågor till henne. jag frågade hur lång tid det tog att träna en häst. Och jag blev förvånad, hon hade bara tränat denna häst i 1 år och kunde redan jätte mycket.

så man vet inte jag kanske börjar nästa år .XD

Vi frågade också vilket trick som var basic. Hon sa att de första man skulle lära sig var att lära hästen att buga.

Och jag trodde det var de sista man skulle lära hästen.

Så det var vldigt kul, lärorikt, det är inte varje dag man får chansen att få egen tid med en som kan detta:P 

Av Horsedyx - 1 maj 2012 14:56

hej mina vänner!

Förlåt att jag inte har skrivit på länge, det är så att datorns internet blir så dåligt. vi verkar ha begränsat med internet, men vi ska ändra det för de är så irreterande när jag verkligen behöver internet till annat så segar det såååå mycket att man får damp på den.

men nu är det ju 1 Maj så då är internet fullt igen:P

 

visst är de fina?

jag håller på med små lappar i skolan nu på syslöjden. Men jag har inte direkt kommit på vad jag ska använda dessa till. Tyvärr så har jag bara hunnit med två stycken. Men jag ska försöka fixa till många till.

Som ni ser så är mitt tema blått, vit och svart.

Det är faktiskt riktigt kul, det är bara att sy hur du vill. Och jag som har så mycket fantasi kommer på mycket olika lappar. Sedan så har vi en bok om detta i skolan så jag kan få lite hjälp ibland:P

Vad som är mer kul är ju att vi har varit ledig två dagar till efter helgen!

Nu gillar jag ju måndagar och tisdagar. Ok, kanske inte lika mycket tisdagar men annars så tyckte jag att vi kunde få ledigt på torsdagen istället. för torsdagar så tråkiga tycker jag:)

Och igår var vi hemma och åt pizza istället för att vara ute på stan. Men imorgon har jag lite sovmorgon, men jag har NT prov i matte. det skrämmer livet ur mig, jag gillar inte alls matte, så det är därför jag önskar vi kunde hoppa över detta.

Sedan så ska jag ha mitt muntliga på torsdag så jag kommer aldrig bli kvitt med matten:P

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards