Horsedyx

Alla inlägg under maj 2011

Av Horsedyx - 31 maj 2011 22:07


Är hemma nu från festen:)

Jag sitter bara på datorn nu och vilar kollar läget, ska äta lite sedan ska jag sova så jag orkar morgon dagen. Det är sista dagen i fotogruppen som jag går i på skolan. Vi har ju elevensval så jag är i fotogruppen. I går så fick vi gå ut och fota naturen, idag fick vi ta porträttbilder, och imorgon ska vi titta på allas bilder och göra ett bildspel till låten " den blommster tid nu kommer..."

För vi ska spela isåfall upp den bildspelet i kyrkan när vi slutar skolan:)

Hoppas att mina bilder är fina:)

Hejdå ska försöka blogga imorgon:)


Av Horsedyx - 31 maj 2011 21:34

skorna till vänster har jag:)

Dessa skor skulle jag köpt, men det blev inget:)

Dessa har jag:)

denna har jag sorry, skrev fel denna har bara en silver ring:)

Har dessa men i svart istället:)

Och dem här har jag:) jag älskar dem:)

Av Horsedyx - 31 maj 2011 19:27

Hello again!

Älskar ni skor lika mycket som jag gör?

Jag samlar typ på skor, jag har en hel hylla där jag ställer upp mina fina skor, när jag inte använder dem:) Som ni redan vet om ni har läst det innan på min blogg så samlar jag på väldigt mycket, speciellt när jag var liten, men då så samlade jag på massa konstiga och ovanliga saker.

Men närjag nu har blivit äldre så samlar jag på örhängen, skor, plasthästar som jag kan ställa på en annan hylla och mer.

Jag kan berätta mer om mina skor som jag tycker om, men aldrig att jag kan skriva om ALLA mina örhängen, det kommer ta sådan plats, jag har typ över hundra örhängen(skojar inte har någon gång räknat alla) 

Men om någon vill veta mer om mina örhängen,skor,kläder eller något annat kul, var jag köper dem eller något annat så skriv gärna till mig frågor hur många som helst eller kommentarer:) det är bara kul!

Än så länge har jag bara elva par skor, fast det är inte lite:)

Mest älskar jag högklackat så klart, jag har alltid gjort det i hela mitt liv. Jag kommer ihåg när jag var liten gick jag alltid in i sko-affärer och kollade på de allra högsta skorna. Såklart ville jag ha dem, men såklart sa ju mamma att jag kan ju inte gå i sådana skor, och dels jag var ju alldeles för liten.

Men jag kommer i håg när jag fick köpa mina första högklackade skor:) det var så kul.

Pumps klassiker= De är inte alls höga, men glansiga och knall-röda fina men svarta linjer

Hercules= Svarta skor med remmar kors och tvär, ganska höga

Party= de är inte alls höga heller, fick av mamma en gång, gula med röda linjer, trä klack

Pumps Mimmi pigg= ganska höga, urklippna hjärtan, rosett där fram, svart och vit, trä klack

Glamour= De är ganska höga, svarta sammets-skor, en svart fin rosett där bak

Svarta Pumps= höga, svarta med tre silver ringar där fram

Nitarna= höga, svarta kor med ett band runt vristen, fullt med nitar på

Skeppskor= höga, de är svart-mörkblå med ett vit rep runt hela skon, träklack

Beach= höga, blandat läder och jeans tyg. träklack och ett fint spänne fram

Pretty= Ganska höga, svarta med vita prickar, vanliga pumps

Chain-boots= höga, svarta med remmar, på remmarna är det silver kedjor


 


Av Horsedyx - 31 maj 2011 19:13

Hejsan alla bloggare!!!

Vet ni var jag är nu? Jag är på student!

Det är väldigt trångt här, vi är i en liten lägenhet så ni kan gissa hur det känns:)

Men det är trevligt, det finns typ jätte mycket mat på bordet men jag orkar inte äta så mycket, jag åt precis hemma innan jag kom nästan så jag orkar inte mat eller tårta som är så gott:)

Jag åt en liten bit melon, det är så gott, jag gillar både nätmelon och vanlig vatten milon, ni vet nätmelon är den oranga:) 

Om någon är intresserad vad jag har på mig så kan jag berätta:

den är inte jätte lång ungefär lite över mina knän, den är är lite spräcklig men lite krångligt mönster, svart och vit. Den har ett härligt tyg, och har en dragkedja där fram. Vad jag gillar med denna klänning är att den har nät bak på ryggen. Det har små blommor som nät:)

Tyvärr har jag ingen bild på min klänning:( sedan har jag faktiskt ganska små örhängen för att vara jag, dem är vita och är formad till fina blad, köpte dem i Tyskland om ni ville veta.

Sedan struntade jag i armband och halsband, och tog istället fina skor. Jag tog mina mimmi pigg skor som jag kallar dem, dem är svart-vita med hjärtan urklippta i skon, ganska hög klack, gjord av trä. Sist men inte minst en liten rosett fram på skon:)

Det var allt om vad jag har på mig på studenten:)

Hejdå:):):):):):) 

Av Horsedyx - 29 maj 2011 12:42

Hej igen

Fattar ni det är snart sommarlov!!!

Jag längtar så mycket, fast jag har inte alls många dar till sommarlovet:)

Nu på måndag,tisdag och onsdag har vi elevensval, och jag ska fota.

Vad som är lite tråkigt på min skola är att vi får typ inte göra så roliga saker.

Sen är vi lediga på torsdag, fredag och måndag, sen på tisdagen ska vi ha en fotbollsdag hela skolan har fotbolls tunnering:)

Vi har fått göra våra egna fotbolls tröjor:)

Sedan har vi klassdag på onsdag, vi ska typ ha fem kamp och bada sen

Sen kommer den dagen man längtar efter torsdagen... Skolavslutning

Vet inte riktigt än vad jag ska ha på mig listar nog ut det snart

Ska i alla fall ha en fin klänning och högklackat

Hejdå!:)

Av Horsedyx - 29 maj 2011 12:19

Hej på er!!

Jag gör inget speciellt nu faktiskt:) men jag är hos mormor nu och ska åka iväg hem igen idag:)Jag har haft så mycket träningsvärk i helgen, jag har nämligen ridigt en uppvisningOch såklart red jag ju Pippi Det gick jättebra:)

Det var så att jag och två andra fick chansen att rida på dn uppvisningen,

det var jättekul, det är så att jag rider på en hoppspecial grupp så det var därför jag fick chansen:)Vi fick stå i två punkt sits i nästan hela

uppvärmningen och gissa om jag fick ont efter...

Men det gick bra ändå:)Pippi brukar vara ganska snabb, stark och lite svår att kontrollera ibland men jag har lärt mig att rida henne:)

men på ridningen då var hon jättefin

Sen så red vi på en volt i galopp och hoppade över två små hinder:)

man blir lite snurrig ibland tycker jag men man hinner inte alltid tänka på det,Sedan så hoppade vi trippel-hinder. När vi hade visat hur vi hoppade berättade hon som hade oss då lite tips om hoppning, hon var en jätte duktigt, hon jobbar med att bedöma ryttare:)

Sen på slutet så fick vi visa att vi kunde hoppa högt, jag vet inte riktigt mitt rekord på hoppning men jag är helt säkert att jag slog det:)

Det är lite konstigt, jag är väldigt höjd rädd i vanliga fall men när jag rider och hoppar så är jag inte det, visst jag kanske inte kan hoppa över sky skrapor men jag kan hoppa högt:)

Men såklart så litar jag ju på min Pippi så då kan jag ju hoppa högt;)

Så nu sitter jag i mormors trädgård i fint fint väder och har skit mycket träningsvärk, måste nog träna benen lite mer än vad jag gör:)

Hejdå!!

Av Horsedyx - 24 maj 2011 22:18

Hej mina kära blogg läsare!

Idag så tävlade vi på stallet, det var jätte kul, vi gjorde iordning hästarna jätte fina:)

Hinner inte skriva så mycket om tävlingen tyvärr måste gå och lägga mig:)

men vi VANN!!! det var jätte kul skriver mer imorgon om tävlingen

ciao! :)

Av Horsedyx - 17 maj 2011 15:52

Hello!

Ännu en dag som går:) Det är bara någon vecka kvar till SOMMARLOV!

det ska bli så skönt...

men i morgon så ska vi ha en dag som kallas för vänskapsdagen, det är när hela skolan är i olika vänskaps grupper och gör olika saker tillsammans. Man kan också kalla detta för fadergrupper om man vet mer vad det är:)

Jag tycker det är okej, men jag har alltid sån otur jag kommer alltid i fel grupp eller helt ensam från min klass:(

Men hoppas att det ska ändå bli kul. Vi ska typ göra sådana saker som man gör på Minuten, om ni har sett de programmet, man gör olika stationer som är lite kluriga och svåra:)

Ja, jag har inte så mycket mer att informera er om, skriver sedan hur det har gått för mig om jag failar helt totalt:)

Fast det tror jag inte:)

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards