Horsedyx

Alla inlägg under januari 2012

Av Horsedyx - 23 januari 2012 17:06

Hej mina bloggare!

Jag sitter och tar en liten paus just nu. Har gjort lite läxor. Har övar lite spanska som jag har tills på Onsdag. Sedan så måste jag verkligen öva på NO, har ett liten prov på det nämligen imorgon, tyvärr så har skolan eller rättare sagt min NO lärare bestämmt att vi ska ha ett litet läxförhör nu varje Tisdag!!!

Jag är inte så stressad än!... men jag kommer nog at bli det.

Jag har SO fråor att svara på också. Men jag har ocks en svenska bok som jag MÅSTE läsa ut. Den heter "Flugornas herre" än så länge så är den inte så rolig.

Det handlar om några barn som har blivit strandsatta på en ö, så får vi läsa om hur det är sedan.

Jag skulle till Frölunda imorgon men jag kom på precis att jag inter hinner, varför? jo det ska jag berätta, jag ska på öppet hus imorgon.

Är lite nervös faktiskt. Jag skulle på fler öppet hus men tyvärr så var jag sjuk, så jag var tvungen att hoppa över det:(

Men imorgon så ska jag till Drottning Blankas gymnasium, hoppas att det är bra där:)

Ja det var nog det jag ville säga er, jo.... jag åkte pulka igår:jag och min kompis kom inte på något att göra först ute men sedan så åkte vi pulka. Precis nedanför mitt hus så har jag en liten backe, det var den vi brukar åka ner för:P

det gick bra, jag höll på att åka i stacketet hela tiden....

ja,ja så då fick jag lite luft ialla fall:)

ne, hinner inte blogga mer just nu, måste plugga på:) vi hörs jag kommer lägga in nya fina bilder så ni bara vet:P

/Horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 8 januari 2012 15:04

             

     

Hej mina bloggare här har jag massor av bilder som jag har ritat:)

Det var så att jag titta igenom ALLA mina teckningar igår. Och jag lovar er det tog en lång stund. Så jag hittade dessa bilder. Hästarna som jag har ritat har jag försökt att härma Lena Furbergs teckningar, om ni ser:) jag tycker att de påminner om henne ialla fall:)

Sedan manga tjejen målade jag utan att behöva en blyetch penna. Och tjejerna som är högt upp hittade jag bara i alla högarna:)

Dessa teckningar ritade jag 2009-2011

Av Horsedyx - 8 januari 2012 14:59

 

Av Horsedyx - 8 januari 2012 14:58

 

Av Horsedyx - 7 januari 2012 00:12

Herregud det är bara tre dagar innan skolan börjar igen!!!

hemskt!!!... neee men jag vill verkligen ha mer lov asså. Jag har haft det ett jätte skönt lov. Jag har hunnit göra allt det jag ville göra. t.o.m med mer än vad jag tänkte.

Jag får bara ta vara på dessa tre dagar.

Vi får se vad jag gör imorgon, jag vet att några från idol kommer till frölunda torg och sjunger så vi får se om jag går och tittar. Kanske inte har tid:S

Men en sak vet jag att jag ska göra på måndag, jag ska bada! i Åbybadet.

på tala om att bada så ska jag äntligen på ett spa med en kompis som har varit bortrest jätte länge.

Så jag fyllde ju år och önskade mig inte något speciellt då kom jag på att jag kan bjuda någon på spa:) jag har aldrig varit på spa förut, de flästa säger att det är väldigt kul, skönt också:P

Så vi får se när det blir. Det blev lite struligt i lovet för vi visste först inte vilken dagvi skulle ha och sedan så gick dagarna så fort så vi hann inte ta en dag, så jag får gå någon gång i helgen när skolan har börjat.

Ja,ja jag får väl tänka på att jag har något roligt att vänta på:)

Av Horsedyx - 7 januari 2012 00:03

de är så häftiga asså!!!!

en kompis visade mig detta, jag har aldrigt sett detta. Om ni undrar så är det människor som skär sånt här i frukter och sånt. De är såååå duktiga!!!

speciellt melonerna är såå fina. Jag har sett på youtube massor av olika meloner med detta, de är så fina.

Så jag har faktiskt prövat:)

inte på en melon för det hade jag inte, men jag gjorde lite på ett äpple. En jätte fin blomma, ungefär som på den andra bilden. Sedan så gjorde min kompis en svan som liknar den första bilden.

Men jag lovar er, om jag har en melon hemma då rycker den på detta!!! :P

Av Horsedyx - 6 januari 2012 23:46

    

Finn fem fel...

neee... jag bara skojar.

Vad tycker ni?

jag tog kort på min teckning när jag hade fyllt i allt, och sedan tog jagkort på den när allt var färdigt:)

Denna teckningen tog lång tid för mig asså. Jag är nämligen väldigt snabb när jag ritar faktiskt. Men denna tog lång tid. Dels så tog det en stund att rita till alla tjejerna och fylla i dem och speciellt färglägga dem. Men det är så kul:)

Jag är inte van vid att rita många människor på samma papper så detta var en liten utmaning för mig:)

Och jag blev väldigt nöjd:)

Steg 1

jag ritade ut huvuderna och redan tänkte på hur deras kropps ställning skulle se ut:)

steg 2

sedan så ritade jag kropparna och allt:)

steg 3

fyllde i alla rätta fina linjer med den tusch pennan som passade med färgen. Så t.ex om tjejens hår ska vara rött så fyller du linjerna med röd tusch:)

steg 4

det sista är ju att färglägga allt, men tänk på att bestämma vilka färger de ska ha när du fyller i linjerna:)

Sedan så har du denna teckning klar:)

Såklart så skuggar jag lite och gör detaljer så det blir finare.

Jag kan ge er ett tips på hur jag gör huden.

Jag målar med hud-färg sedan så tar jag brun penna för att göra skuggorna och det sista som gör att huden skinner lite, då gör jag så att jag suddar ut lite färg på den plats där det ska skinna lite extra:)  

Av Horsedyx - 6 januari 2012 23:41

 

Tycker ni det är någon skillnad på dessa bilder förutom att de är olika hästar och olika bilder?

jag har faktiskt ritat den bilden som är under med vänster hand:)

Inte, dåligt va? och jag lovar er jag har inte tränat:P

jag hade tur tror jag för jag kan nog inte göra en sådan här fin häst med vänster igen, eller jag vet inte kan testa någon gång igen:) bara för kul:)

 

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards