Horsedyx

Alla inlägg under januari 2010

Av Horsedyx - 14 januari 2010 17:21

Föresten jag har också varit hos min sköt häst. Hon är goo... som vanligt. Och då hade jag med mig godis. Jag glömde förra gången att ta med.

Jag ryktade henne som vanligt och mockade.

Sen började jag sadla och tränsa.

Efter det så började jag att rida. Jag red lite dressyr. Jag skrittade lite och travade på en volt. Ställde henne och böjde henne.

Jag galopperade också. Sen i skritt gjorde jag lite olika övningar och i trav. Efter en lång ridtur så gjorde jag maten.

Nästa gång jag ska rida min sköt häst ska jag träna med en privat tränare. Så jag lär mig mer att rida på henne. Det ska bli kul att göra.

Jag ska rida i dag också så jag skriver efter jag har ridit. Jag ska nog rida på hästen Lillie som finns i mitt stall.

Hon är jätte snäll !!!!... 

Av Horsedyx - 14 januari 2010 17:17

   

Detta är en häst från BellaSara. Detta är en av dem finaste hästar jag gillar.

Av Horsedyx - 14 januari 2010 17:07

Jag är ledsen att jag inte har skrivit nu när jag lovade. Jag har haft lite mycket att göra. Men det var jätte kul att komma tillbaka till hoppningen. Jag fick den hästen som jag red förut men det gör inget jag ville ha henne. Hon är jätte bra på att hoppa.

Vi hoppade en bana som var väldigt svår, Men det gick. Jag gillar att hoppa. Men då måste man ju ha en bra häst. Jag fick hoppa jätte högt.

Jag vet inte hur högt jag har hoppat, Men högt.

Vi tränade på vägen och språnget mot hindret. Vi hade svåra svängar.

Sen hade vi inte mycket mer.


Av Horsedyx - 10 januari 2010 19:37

På Tisdag ska jag börja rida igen på min hopp-speciall. Det ska bli kul, jag ska få en ny häst, hoppas att jag får den jag hoppas på.

Jag skriver när jag har ridit då.

Av Horsedyx - 7 januari 2010 21:24

  

Av Horsedyx - 7 januari 2010 20:55

I dag har jag börjat rida. Det var jätte kul i den nya gruppen. Jag fick en häst som jag inte hade ridit än. Hon heter Lillie. Hon är jätte söt och goo...

Hon brukar vara JÄTTE pigg men i dag var hon lite lugnare kanske för hon inte har rört sig på länge. 

Det kändes skönt att börja igen. Man får ju mer träning när en ridlärare talar om för en vad man ska träna på än när man rider ensam som jag gör.

I dag repeterade vi skänkel vikning. Lillie tycker att det är jobbigt med det för hon vill bara springa fortfarande, men jag höll henne.

Sen skulle vi galopperna på volterna men då började en häst som heter Paris bocka och skena. Så ryttan försökte hålla sig kvar men på Paris kan man inte.

Tro mig jag har ridigt henne och hon har försökt med fuligheter med mig också.

Så då ramlade hon av Paris. Då skulle min ridlärare hoppa upp på henne och visa vem som bestämde. Så hon galopperade på en 8-volt med Paris.

Även där så bockade Paris lite. Men ridfröken tog tag i tyglarna och hon stoppade Paris att kasta av henne. 

Hon viste ju att hon skulle bocka.

Så tyvärr fick vi inte galopperna mer för detta hände men det var jätte kul ändå. Så nu har jag ridigt ännu en häst till.

Det är bara kul att prova nya hästar. Men från början var jag lite tveksam för när jag har sett Lillie ridas så har hon skenat,bockat och ännu mer men i dag var hon som en dröm. Men hon slår inte min Favorit Lacoste. 

Hejdå!

Av Horsedyx - 6 januari 2010 18:29

Hej igen det gick jätte bra. Hon var jätte gullig och glad när jag red henne. När jag kom tog hon fram huvudet och trodde att jag skulle ge henne en godis. Jag brukar ge henne en godis när jag kommer.

Men tyvärr hade jag inte med godis, och inte i skåpet heller så hon fick inget idag.

Men hon var glad ändå.

Sen borstade jag henne som jag brukar göra sen red jag.

I dag var jag inte ensam i manegen. Det var en liten tjej som red på en ponny och skulle lära sig att galopperna.

När jag såg henne tänkte jag på när jag skulle för allra första gången galoppera. Det var en speciell känsla.

Och nu sitter jag på min sköt häst och rider hur jag vill. Snacka om att man blir bättre och bättre.

Det är de som är så kul med ridning att man utvecklas. Förr satt man bara och lyssnade på ridfröken säga skritt hela tiden men nu sitter man på ens sköt häst,ridskole häst eller egen häst och rider mer aktivt.

Rider ridvägarna och mer.

Men hur som helst det gick jätte bra att rida i dag.

Vi hörs!

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards