Horsedyx

Alla inlägg under oktober 2012

Av Horsedyx - 4 oktober 2012 08:47

    


Hej mina vänner!

 

Som ni ser så är jag sååå trött och inte på så bra humör. Det var så att utan att jag visste det så hade vi fått sovmorgon av våran NO-lärare. Och såklart fattade inte jag det så nu sitter jag här i skolan och bloggar.

 

Jag ska faktiskt rida idag!

Jag fattar inte dagarna och veckorna går sååå fort, det är ju snart jul för gudsskull!!!

Vart tog tiden igentligen vägen?

 

PÅtala om ridning jag hoppas att Pippi blir bra igen, jag såg henne förra veckan skritta lite så hon kommer förhoppningvis tillbaka snart. Jag kan säga att de kommer kännas konstigt att rida henne igen för jag har ridit Animore väldigt mycket och blivit van vid honom.

Pippi är ganska stor och tar väldigt stora steg, jämfört med lilla söta Animore. Men när han väl sätter igång i trav och galopp då är han snabb.

Fast galoppen känns sådär bara för han är så ung fortfarande och har inte riktig någon balans än i sin galopp, och det är därför han påminner så mycket om Pippi bara för när hon kom till stallet var hon också lite vinglig och obalanserad men nu är hon jättebra( förutom nu när hon är skadad)

Jag har en känsla om att vi ska ha förberedande hoppning idag eller dressyr.

Av Horsedyx - 4 oktober 2012 08:43

    

Av Horsedyx - 1 oktober 2012 18:57

Kolla på detta.

Jag och mama var på frölunda och kollade lite, och såklart tyvärr så hittade jag lite att shoppa. Jag har bestämt nu att jag inte får köpa något nu på länge till jag fyller år.

(Jag fyller den 28 November)

Men jag köpte två ringar och tre toppar.

De andra två ringarna hade jag köpt för länge sedan och hade bara glömt att ta kort på de.

Två av topparna är köpta på Ginatricot. Den bruna natur färgade med flätandet runt halsen och den svarta toppen med pantern är där ifrån. Sedan den sista vita med gråa roser på är köpt på H&M.

 

Jag är så trött nu. Jag har varit hos tandläkaren fast inte kollat på mina tänder utan jag har varit hos en phykolog(vet inte hur det stavas)

bara för att jag är sååå sjukt rädd för tandläkare. Jag får seriöst panikångest. Jag har varit med om mycket hos tandläkaren nämligen. Och inte för att jag har varit slarvig med att borsta tänderna eller inte... nee utan av andra själ och det är därför jag är extr rädd.

Jag mår bara dåligt genom att gå i hallen och se alla rum ha en tandläkar stol.

Men hon jag gick till var jätte trevlig, så jag hoppas att hon kan hjälpa mig lite med min panikångest...

 

Nu tror jag att jag ska sluta blogga för i dag. Måste vila upp mig för imorgon, ska nämligen ha spanska tidigt imorgon. ( Fast jag suger på det)

DEt är konstigt i grundskolan så ägde jag på spanska, men alla adnra var ganska dåliga, men nu så är jag sämst på spanska!!

Snacka om att jag måste ha lärt mig lite...:(

Sedan så har jag en tuff bild som jag måste klara av. Vi håller på med AB-system just nu.

 

Ja, ja nu måste jag sluta, hejdå....

/Horsedyx <3<3

Av Horsedyx - 1 oktober 2012 17:19



Kolla det är min lappkudde!!

Hoppas att ni tycker den är fin, tyvärr så blev inte kanterna så jämna men man får också bedöma att de är inte mycket jag har sytt så jag tycker nog att det är en ganska stor insatts allt för mig:P

Tänk er sedan när jag blir så duktig att jag kommer sy egna fina kläder och klänningar, jag bara lägntar till jag kan:P

 

Kudden är inte färdig änn, jag ska fixa backrunden och sy på knappar sedan:)

Av Horsedyx - 1 oktober 2012 17:10


Jag skulle skriva detta till er igår, men det blev aldrig av, men jag fick min favorit mat igår, och det är potatis med snitzel med smör och ärtor.... mmmmm... gott gott...:)

Av Horsedyx - 1 oktober 2012 16:50

 


visst ser hennes klännings mönster svårt ut?

Men det var inte så jobbigt som det kan se ut. Jag använde en linjal och ritade strecken diagonalt åt båda hållen.

SEdan så ritade jag roserna i ett speciellt mönster, t.ex om du ritar två roser med ett viss avstånd så ritar du en trejde rosen på andra raden fast under emellan de andra två. Sorry om jag inte beskriver det korrekt, ni kan säkert klura ut mitt mönster själva:P

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards