Horsedyx

Alla inlägg under juni 2011

Av Horsedyx - 23 juni 2011 21:58

Hello mina bloggare!

Idag har jag inte gjort mycket hemma, städat lite. Idag var det sista dagen på ridningen denna terminen:(

Lite skönt att ha en paus, har verkligen ridigt mycket och satsat högt på min häst Pippi:)

Så det är nog lite skönt att ta det lugnt men väntar tills att komma tillbaka sedan:)

Vi hade gymkana, men först så red vi självständigt för att värma upp,

det är så kul:) Såklart hade jag Pippi och en kompis hade hästen Pinoccio som var med i mitt lag:)

Motståndarna hade hästarna Borka och Indie (Indiana Jones)

Det gick inte bra, alla hade pigga hästar så när vi hade galopp tävling så typ skenade alla:) Men jag höll in Pippi lite.

Men hästen Pinoccio hade mest spel, han var lite galen. Så vi vann inte, gör inget man behöver ju inte vinna:) Vi hade ialla fall kul, verkligen kul alla hästar gjorde nästan lite vad de själva ville:) Sedan tyckte jag det var lite fusk för vi hade stora hästar och de hade mindre så de hade lite mer tur att hämnta piskan i konan.

Sedan så fick vi sadla av hästarna och rida barbacka till hagen, Pippis rygg är så hård så det gjorde nästan ont att sitta på henne:)

Jag släppte ut Pippi i hagen sen så gick vi tillbaka till stallet och sa hejdå till alla:)

Kommer sakna min älskade Pippi. Kommer nog rida lite på lovet ändå. Ska försöka hyra en häst hos mormor på landet om det går efter jag har varit i Italien, men först så ska jag till en kompis som ska hyra en häst, så ska jag få rida lite:)

Ja det var allt jag ville säga vi hörs:) ....<3

p.s har ritat fler fina teckningar ska lägga ut de på bloggen senare:)

om ni vill så kan ni skriva en kommentar till mig om vad jag ska rita?, och lägga in på bloggen senare:) Behöver inte vara om hästar om du inte vill:)

Av Horsedyx - 21 juni 2011 22:36

Hello!

Helt slut nu, sitter vid datorn och bloggar för tillfället. Äter chips och dricker coca cola:) myser riktigt faktiskt.

Har varit på stan och träffat en kompis. Det var länge sedan jag har träffat henne. Sedan var jag på stan och kollade lite i affärer. När jag kom hem så åt vi pasta och köttfärssås:)

Sen så åkte jag och pappa till stallet för jag skulle ju rida privat lektion igen:)

Det var kul, men hårt pass, Pippi var det ju såklart, måste träna på att hålla henne hela tiden i form i trav. Hon blir väldigt lätt upphättsad så hon vill inte riktig gå i form då, men jag tränar. Men det går jättebra i skritten och galoppen.

Sedan efter dressyr passet så kom inte den tjejen som skulle ha henne så då var min ridlärare så snäll och frågade om jag ville fortsätta rida Pippi på hoppningen också.

Såklart sa jag ja! det var jätte snällt av henne att jag bara sådär fick hoppa in i gruppen. Så jag fick rida lite av båda så nu är jag trött....

Vi hörs ska snart sova:)

Av Horsedyx - 19 juni 2011 22:15

 

Hola mi amigos !

Har varit på frölundatorg idag med en kompis, har inte köpt mycket, ett par underkläder och sedan två par örhängen:) Såklart, varför jag tog det lugnt med shoppandet är för att jag ska ju till Italien så jag måste spara pengar till shoppingen där i stället:)

Såklart ska jag skriva till er om min resa sedan när jag kommer hem:)

Har inte så mycket mer att berätta, ska träffa en kompis imorgon också:p

vi hörs

ciao! :p


Av Horsedyx - 18 juni 2011 22:34

Hello bloggare!

Jag sitter vid datorn och lyssnar på musik nu:)

Det är så skönt med sommarlov asså. Har inte gjort så mycket varit med kompisar och såklart varit på Liseberg:) Vågat åka fler attraktioner än förr, ganska nöjd faktiskt:)

Det ända problemet jag har är höjden det är därför jag inte vågar åka så mycket. Har såklart ridigt också det är sista ridningen på Tordag:(

Då ska vi ha gymkana som är kul, oftast vinner mitt lag.

Sedan på Tisdag så ska jag rida privatridning igen på Pippi som jag verkligen börjat rida mycket nu.

Förra Tisdagen så var det sista gången för denna terminen på hoppspecialen, vi hoppade en ganska svår bana speciellt vägarna var krånliga.

Ja sedan har jag bara varit lite med kompisar, som jag var i dag, och i morgon ska jag till frölunda och kolla lite, ska inte stor shoppa för jag ska åka till Italien snart och då vill jag verkligen shoppa. Jag älskar Italien det är så fint där, speciellt på platsen Caorle som vi ska till i år igen, vi trivdes så bra där så vi bestämmde oss att åka tillbaka:) Det är typ det jag ska göra i sommar. så det ska jag tycka är kul och jag kan lova er att jag kommer köpa fina nya skor där, Italien är ju verkligen sko landet:)

Min hylla i rummetdär alla skor står kommer inte få plats:)

Fixar det:)...

Nej ska titta lite mer på datorn och sånt sen dags att lägga sig,

Har nattsuddat mycket måste faktiskt i säng i tid,

vi hörs...

Tack och hej:d

Av Horsedyx - 7 juni 2011 17:33

Hello!

Idag har vi haft fotbolls tävling hela skolan. Det var väldigt kul:) Jag spelade ganska mycket, mer än jag trodde jag skulle göra. Det var så att vi mötte alla klasser. I början gick det jättebra, men sedan på slutet förlorade vi men det var ändå kul, att vinna är inte allt:)

Men vi försökte satsa på Fair Play priset men vet inte om det gick så bra:P

Det är det jag har gjort i dag:)

Sedan är det klassensdag imorgon, vi ska först städa skolan sedan ska vi åka till Sisjön och ha kul, t.ex bada, jag ska faktiskt bada:)

Jag är sådan bad kruka, bara för det så ska jag tvinga mig själv att bada. Ska rida igen idag eftersom jag hade fel på dagen som jag har skrivit om förut, så min ridlärare var så snäll så jag fick rida om:)

Skriver om det lite senare

bye bye:)

Av Horsedyx - 2 juni 2011 21:17

Hej mina bloggare!

Nu är jag verklingen trött, jag har som vanligt ridigt min lilla Pippi som jag gillar:) Idag var hon väldigt pigg. Men det gick bra ändå...

Det var faktiskt längesen jag red tycker jag. Det senaste jag red var ju den gången jag fick sådan träningsverk.

Men såklart är den över nu:)

Jag åkte till stallet med en kompis lite tidigare. Hade inget speciellt att göra så varför inte åka tidigare? Jo jag har städat lite hemma har jag:)

Men när vi kom till stallet så träffade jag min ridlärare, då frågade hon varför jag inte hade kommit till hoppspecialen.

Då visade det sig att jag hade missförståt vilken dag det var sådan ridning. Det är så att hoppspecialen är varannan tisdag, och mitt i veckan var det teori-vecka och på något sett hade jag trott att det var nästa vecka jag skulle rida:(

Men som tur är min ridlärare så snäll så jag fick rida igen den tisdagen den här tisdagen istället:) Så kan det gå:)

Sedan ska jag rida privatridning igen, typ om två veckor, på en tisdag men då är det den tisdagen som jag inte rider hoppning såklart:)

Sen händer det inte så mycket mer, en kompis till mig ska hyra häst så då ska jag få följa med henne och hälsa på och rida:)

Jag tänkte också på att hyra häst på lovet, men vi hade kanske planerat att resa iväg, och det tycker jag är väldigt kul, så kanske någon annan gång.

Av Horsedyx - 1 juni 2011 19:05

Hola amigos!

Jag gör inget speciellt är bara på datorn lite och kollar, ska snart sluta för att rita lite:)

Idag var det sista gången i fotogruppen, det var ganska lungt idag, vi typ fick kolla lite på våra foton och annat, sedan fick vi sluta tidigare.

Dessa dagar har vi gått från kl:9.00-14.00

Nej bloggar inte mer just nu vi hörs, ska rita och kolla lite på tv om det finns något att kolla på:)

Lägntar till sommarlovet!

Vad ska du eller ni göra på erat sommarlov?

Vill gärna veta:)


horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards