Horsedyx

Alla inlägg under oktober 2011

Av Horsedyx - 29 oktober 2011 13:56

Hejsan!

Jag bloggar från pappas jobbs dator! Det är så att jag har varit på stan och gjort i ordning mina naglar igen. Så efter det så åkte vi till pappas jobb. Vi har inget vatten i hemmet för tillfället så mamma duschade här istället. Jag duschar imorgon hos en kompis i stället:)

Ne, vi ska åka iväg nu, ska köpa Mcdolnads nu är hungrig, ska städa,fixa lite hemma nu sedan så ska jag träna lite, om jag orkar:P

P.s har äntligen köpt nya idrottskläder!:)

/Horsedyx<3<3<3

Av Horsedyx - 28 oktober 2011 21:52

hej mina bloggare!

Det var länge sedan jag blogga faktiskt. Det har krånglat lite med datorn sedan så har jag praoat och annat. Så jag har inte hunnit blogga:) Det har varit jätte,jätte roligt att prao. Jag har verkligen lärt mig mycket. Jag praoade på ett märke, alltså inriktat på design(t.ex. kläder). Och det var så roligt, alla var sååå trevliga och goa:)

Så jag kommer säkert att hälsa på igen hos de:)

Så denna dagen var de sista. Jag var lite trött faktiskt i går, men när de väl va sista dagen där så tyckte jag att de var lite synd att jag skulle därifrån:(

De var så gulliga så de gav mig en present. Som jag kommer använda jätte mycket nu när jag går ut eller så:)

Så nu så har jag höstlov och ska ha det skönt.

Jag ska åka till mormor nu på tisdag och kommer hem på fredagen. Så jag hinner vara med kompisar också lite:P

Jag red i torsdag också. Det gick sååå brrraaa asså. Jag hade lilla J.Martin som var sååå bra. Vi hade vikarie men hon berömde mig jätte mycket att jag red så fint så hon visste inte hur hon skulle säga riktigt. Och de var kul. Ibland så rider jag sådana perfekta ridlektioner.

Jag och Martin var i harmoni så hon till oss:)...

Nej hinner inte skriva mer just nu kanske någon annan dag. Tyvärr kan jag inte lägga in bilder för datorn segar på det. Får fixa det snart. Ärligtalat så segar internet över huvudtaget.

Vi hörs

/Horsedyx<3<3

Av Horsedyx - 17 oktober 2011 22:11

 
Av Horsedyx - 16 oktober 2011 18:08

Av Horsedyx - 16 oktober 2011 17:27

 (en fin trappa som finns där min skola är)

 Om ni vill se några fina bilder som jag är stolt över, så har jag lagt upp de här. Det är inte så många. Jag brukar faktiskt inte ta så mycket foton på min fritid, men dessa bilder kommer från skolan, vi hade en uppgift att ta fina kort:)

   ( guldregn)

Denna bilden tog jag också i skolan. Vi hade tur för det var så fint väder den dagen. Jag tror denna blomma heter Guldregn:)

   Dessa är så fina:) Dessa blommor är nästan precis brevid en trappa som jag har också tagit en bild på. Där borta så är det en hel vägg med dessa nästan, dels med olika färger det ärrr sååå fiiiinnnnttt...:)

   ( Tulpaner)

Denna bilden tog jag när jag låg på marken i en park som finns när min skola också:) Den här bilden är jag nog mest stolt över. På min skolavslutning i 8:an så hade vi ett bildspel med denna bilden. Alla i den gruppen som jag var med i skulle få ta med EN bild och visa på skolavslutningen under tiden vi sjöng en vacker låt.

 En liten gullig fontän som jag tog snett. Trodde att det skulle göra bilden lite mer intressant.

  ( Lippizzaner hästar)

Visst är det fina?

Denna bild tog jag faktiskt utomlands. Det finns ett ställe som de bara föder upp vackra fina Lippizzaner hästar. Så vi åkte dit på hem vägen från våran semester, och då fick jag chansen att ta detta foto:) Han inte ta så många. Jag kommer ihåg att jag inte mådde så bra den dagen dels så var det typ 40 grader varm ute så jag höll på att dö:(

Av Horsedyx - 16 oktober 2011 17:14

På tala om det med att jag nästan inte har en vanlig vecka alls, jag har faktiskt ingen vanlig vecka nästa vecka heller.

Dessa tre dagar har jag ju elevensval, sedan på Torsdagen har jag idrottsdag, sedan på Fredagen har jag faktiskt vanligt dag. Sen så har jag helg sedan så har jag PRAO...

i en hel vecka.

Om någon är nyfiken vart jag ska PRAO:A så måste jag säga att jag inte kommer berätta det för er just nu. Det är lite hemligt... Berättar kanske när det är över:)

Sen efter PRAO:n så har vi ju lov, höstlov. Härligt.... jag kommer nog bara ta det lugnt. Kommer nog säkert åka till mormor några dagar. Jag brukar åka till mormor när jag får det ledigt. Det är så mysigt där på landet. Jag brukar ju rida där mycket:)

Ja det är nog såhär det ser ut för mig, sen så börjar skolan som vanligt igen... och då har jag varit på öppet hus på de gymnasier som jag har valt att hälsa på, hoppas att de är bra, det pirrar redan lite i mig....:)

Av Horsedyx - 16 oktober 2011 17:02

 

  Hej mina bloggare dessa bilder har jag tagit när jag har varit på semester.

På tala om semester så planerar våran klass redan för klassresan. Och då ska jag skriva lite om var vi har kommit fram till:)

Det är såhär att våran klass vill till London, och då säger jag bara dream on... Asså jag har inte något emot London det är bara såhär var ska vi få fram alla pengar? Våran skola har ju inte så bra ekonomi från början så det blir ju redan lite svårt. Vi har ju planer på att göra vad som helst för att få i hop pengar.

Jag känner lite att vi måste ha en extra plan, för troligen så kommer i inte till London. Jag vill inte vara negativ, det som jag är bara gör är att riktigt tänker ut detta.

Klassen har några saker som vi skulle kunna göra för att få ihop pengar.

Men jag vet inte om de andra i klassen har hört det men min lärare har haft tre 9:or och ingen av de har kommit utomlands, så jag tror nog inte att vi kommer göra det heller....

Så jag försöker hitta olika saker som min klass kan göra på klassresan, men om ni vet något kul så får ni gärna skriva det till mig och ge mig lite tips:)

Skulle tycka det var kul med det:) 

Vi får se vad som händer, man kan ju aldrig veta....

/horsedyx <3<3<3

Av Horsedyx - 16 oktober 2011 16:54

  Kolla det är en älg som var på våran tomt i går:)

Vi såg den när vi höll på att äta mat:)

horsedyx shop

Hej mina vänner!

jag säljer fina handgjorda kort med vackra hästar på.

Om ni är intresserade så meila mig bara horsedyx95@gmail.com

 

Ett pack med fyra kort:

(11x15) kostar 30:- (+porto)

Ett kort

(11X15) kostar 10:-/st (+porto)

 

Sök i bloggen

Translate

Presentation

Omröstning

vad tycker du om min blogg från skalan 1-5?
 1
 2
 3
 4
 5

Kategorier

Fråga mig

31 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Horsedyx

   

     


Ovido - Quiz & Flashcards